BOOKCITY.RO - Migrarea personalizata pe Magento 2 a unui webshop existent

  • UX bazata pe functionalitati personalizate
  • sistem multi-inventory
  • integrari inteligente 3rd-party
  • instrumente digitale de reactivare clienti
  • magazin online optimizat pentru mobile

Tehnologii

Magento 2, ElasticSearch, Redis

loan app development banking solution

Migrarea unui magazin online existent catre Magento 2 si optimizarea lui cu functionalitati dinamice si specifice pentru a crea o experienta completa de vanzare si re-vanzare on & off-site.

Despre client

Bookcity este un lant de librarii cunoscut pe piata nationala (in special in orasele din vest). Afacerea a inceput in 2011 cu un magazin fizic - o librarie in Brasov. Ulterior s-a extins si in alte orase (Timisoara, Targu Mures, Galati) dar si in mediul online (prin crearea unui website de tip webshop, dezvoltat pe Magento 1).

Produsul principal al brandului Bookcity consta in carti, iar, subsidiar, clientii gasesc si alte tipuri de produse precum cadouri, papetarie, jocuri, muzica si film, etc.

Contextul

Website-ul initial Bookcity era dezvoltat pe Magento 1 - o platforma open-source care si-a atins maximum de utilizare in 2020. Administratorii brandului au decis sa isi extinda prezenta online, primul pas fiind migrarea site-ul catre Magento 2 cu ajutorul unei echipe dedicate, plus o serie de optimizari. Au ales Magento 2 in special pentru ca:

  • echipa interna era deja familiarizata cu platforma;
  • este o versiune robusta si ofera acces la o serie de functionalitati.

Solutia

Am migrat webshop-ul de pe Magento 1 pe Magento 2 impreuna cu baza de date generata pana la acel moment. Pentru a livra o solutie completa si functionala am luat in considerare mai multe obiective in procesul de dezvoltare:

  • crearea unei arhitecturi de site intuitive, cu focus pe procesele de achizitie;
  • sincronizarea obiectivelor clientului, cu cerintele de dezvoltare si conceptele de design;
  • adaptarea modulelor existente la nevoile si obiectivele de business;
  • dezvoltarea de la zero a unor noi module si functionalitati;
  • integrarea cu platforme 3rd-party.

Dupa relansarea webshop-ului in varianta optimizata, Bookcity a inregistrat o crestere semnificativa a numarului de comenzi.

Vrei sa migrezi magazinul online catre Magento 2 sau sa creezi unul nou pe aceasta platforma si sa obtii rezultate similare?

Obtine oferta pentru dezvoltarea unui site cu Magento 2

Experienta completa e-commerce

Experienta digitala completa. Proces de achizitie usor de urmarit si administrat.

Instrumente de promovare

Pe Home page sunt implementate o serie de widget-uri, plus o functionalitate dedicata de “ofera cadoul perfect” care ajuta la promovarea ofertelor potrivite in baza unor atribute predefinite.

Administrarea stocurilor

Sistem multi-inventory care le permite clientilor din site sa identifice rapid librariile Bookcity in care pot gasi disponibile produsele de care sunt interesati.

Integrari inteligente

Integrari cu platforme si module 3rd party pentru a oferi o experienta completa si sigura in online (CDMS ERP, sistem de plata MobilePay, modul dedicat pentru livrarile Urgent-Cargus).

Actualizari automate

Prin utilizarea unui modul dedicat, magazinul online afiseaza doar categoriile care contin produse disponibile in stoc.

Module dedicate de shipping & delivery

Urmarire comanda in timp real, calculare automata a costurilor de livrare in raport cu valoarea comenzii si optiuni de ambalare cadou.

Management automat pentru continutul din site

Categorii inteligente (produsele sunt automat integrate in categorii in functie de anumite atribute).

Functii si functionalitati:

  • promovarea unor produse si categorii specifice folosind widget-uri dinamice in Homepage (usor de administrat de catre administratorul website-ului);
  • sugestii de produse in baza unor filtre predefinite (pentru cadouri) care pot fi accesate dintr-un meniu dedicat;
  • filtre personalizate in meniul lateral (bazate pe un modul cu layere de navigare predefinite);
  • mega-menu si meniuri sticky;
  • notificari instant pentru oferte speciale - utilizatorii pot obtine informatii despre promotiile curente pe masura ce adauga produse in cos;
  • emailuri de reminder pentru produsele adaugate in wishlist;
  • verificare automata pentru produsele on-stock/of-stock;
  • automatizari pe categorii - categoriile care contin produsele out-of-stock sunt ascunse automat.
  • notificari “back in stock” trimise pe email catre clientii care au gasit via Google produse out-of-stock;
  • ordonarea produselor in baza unor criterii (lansari, dupa pret, relevanta, nume produs);
  • functionalitati de cautare smart (sugestii search, sinonime, stop words);
  • logare utilizand fie datele din contul personal, fie utilizand conturi existente de Google/Facebook;
  • sistem checkout in 2 pasi;
  • urmarirea in timp real a comenzilor;
  • calculator automat a taxelor de transport in functie de valoarea comenzii;
  • functionalitati pentru optiunile de ambalare cadouri;
  • blog personalizat pe Magento;
  • optiune de inregistrare pentru newsletter.

Integrari 3rd party

Platforma bookcity.ro este integrata cu o serie de servicii, add-on-uri si functionalitati 3rd-party.

Sincronizarea conceptelor de design cu cerintele de development

Implementare de functionalitati avansate pentru afisari relevante ale produselor

Adaptarea functiilor existente la nevoile de business

Utilizarea de tehnologii si instrumente performante cu focus pe rezultate

Oferte dincolo de experienta on-page

Sincronizarea conceptelor de design cu cerintele de development

  • In faza de implementare, elementele vizuale au fost adaptate la formatul site-ului web. Echipa de dezvoltare a lucrat impreuna cu echipa de proiectare pentru a obtine cele mai bune rezultate la nivel de UX.
  • Paginile principale (carti, cadouri, jocuri etc.) au fost proiectate si implementate ca pagini de layout pentru a oferi o expunere larga si dinamica a produselor.
  • Am combinat elementele vizuale si functionalitatile tranzactionale pe aceeasi pagina pentru a oferi o experienta completa pe tot parcursul procesului de cumparare.

Implementare de functionalitati avansate pentru afisari relevante ale produselor

  • Am creat un modul personalizat pentru Magento 2 capabil sa scaneze ce categorii au produse in stoc si care nu. Categoriile fara produse sunt dezactivate automat de pe site si reactivate atunci cand produsele redevin disponibile.
  • Pe pagina principala am implementat diverse widgeturi pentru a genera o imagine de ansamblu dinamica a produselor promovate (carti lansate recent, autori romani / accesorii de carti / bestseller, etc.).
  • Am implementat mai multe functii de cautare si filtrare (sugestii pentru oferirea celui mai bun cadou, listarea produselor pe baza unor criterii specifice, filtrarea produselor in functie de pret, categorie, editor etc.) pentru a simplifica procesul de achizitie si a promova produse relevante.

Adaptarea functiilor existente la nevoile de business

La un website dezvoltat pe Magento 2 pot fi adaugate o serie de functii si functionalitati externe.

Se poate intampla, insa, ca aceste functionalitati sa nu raspunda punctual unor nevoi specifice de business - ele fiind gandite ca functionalitati cu aplicabilitate pe o scara larga de servicii.

De exemplu, modulul de livrare Urgent-Cargus pe care bookcity.ro il foloseste a avut nevoie de modificari importante pentru a raspunde nevoilor clientului nostru si pentru a oferi experienta completa pe care o asteapta utilizatorii.

Principalele optimizari pe care echipa noastra le-a aplicat modulului Urgent-Cargus:

  • afisarea codului AWB pe formularele de urmarire a comenzilor;
  • atasarea facturilor pdf la comenzi;
  • calcul automat al costurilor de expediere pe baza valorii totale a comenzii.

Utilizarea de tehnologii si instrumente performante cu focus pe rezultate

  • Integrari inteligente 3rd-party pentru a oferi o experienta de cumparare completa si fara riscuri (CDMS ERP, sistem de plata MobilePay, modul de transport Urgent-Cargus personalizat).
  • Urmarirea comenzilor in timp real, calcularea automata a costurilor de expediere si optiunea de ambalare a cadourilor. Functionalitati BOPIS (cumperi online - ridici direct din magazin), plus un sistem multi-inventory care le permite clientilor sa identifice rapid magazinele Bookcity unde sunt disponibile produsele alese.
  • Modul shopping assistant personalizat - atunci cand cumpara un cadou, clientii pot filtra produsele in baza a 3 criterii principale (sex, varsta, hobby-uri) pentru a primi doar sugestii relevante.
  • Modul SEO personalizat, bazat pe CSV, pentru automatizarea redirectionarilor 301.

Oferte dincolo de experienta on-page

Atunci cand ai un business e-commerce este esential sa oferi inclusiv experiente de cumparare off-page pentru a-ti creste sansele de conversie a vizitatorilor si prospectilor in clienti fideli:

  • ATRAGI noi clienti: daca un prospect cauta o anumita carte folosind motoarele de cautare (de exemplu: Google) dar produsul nu mai este disponibil in stocul BookCity, in rezultatele afisate va vedea, totusi, produsul cu optiunea de notificare atunci cand acesta redevine disponibil;
  • CONVERSIA prospectilor in clienti: trimitere automata de emailuri personalizate care le reaminteste prospectilor ca au produse adaugate in wishlist;
  • FIDELIZAREA clientilor existenti: modul shopping assistant personalizat - atunci cand cumpara un cadou, clientii pot filtra produsele in baza a 3 criterii principale (sex, varsta, hobby-uri) pentru a primi doar sugestii relevante.

Tehnologii

Magento 2, REDIS, ElasticSearch