Dezvoltare software dedicat pentru industria Recruitment & HR | Cum pot companiile si departamentele de Recruitment & HR sa tina pasul cu transformarile digitale

Acest articol a fost publicat in categoria Clientii Roweb, Dezvoltare aplicatii business, Tendinte in piata, Transformare digitala in .

Pentru ca am stabilit deja in articolul anterior (2023 Trenduri in transformarea digitala | Cum sa tii pasul cu update-urile din domeniu) ca atentia tot mai multor antreprenori se indreapta catre transformare digitala pentru a acoperi intr-o maniera eficienta nevoile businessului, a economisi resurse si a tine pasul cu schimbarile din industrie, este timpul  sa vedem cum se reflecta aceste tendinte la nivelul mai multor industrii.  

Iar in acest material vorbim despre dezvoltarea de solutii custom pentru industria Recruitment & HR, analizand impactul pe care acestea il pot produce la nivelul unei companii.  

Departamentul de resurse umane are o activitate complexa, care implica procese precum: recrutarea, integrarea noilor angajati, definirea de Career Path, emiterea de documente (de exemplu adeverinte care sa ateste ca o anumita persoana este angajata la o anumita firma sau companie), stabilirea de organigrame si grile de salarizare, gestionare de procese interne, gestionare de situatii delicate si conflicte etc.  

In ceea ce priveste partea de digitalizare, conform statisticilor recente (vezi cateva surse in graficul de mai jos), domeniul Recruitment & HR nu este deloc o exceptie atunci cand vine vorba de digitalizare.  

Companiile care au un departament de resurse umane sau care se ocupa exclusiv cu activitati din aceasta industrie spun ca automatizarea anumitor procese prin intermediul aplicatiilor sau proiectelor dedicate a adus numeroase beneficii.  

Principalele avantaje ale unui software personalizat pentru industria Recruitment & HR:  

Pentru ca traim in vremurile in care vrem rezultate rapid, iata o lista cu cele mai des intalnite beneficii pe care o solutie software personalizata le poate oferi:  

Automatizari de procese. Foarte multe task-uri din timpul unei zile obisnuite de lucru se dovedesc consumatoare de timp. Spre exemplu, anumite e-mailuri care se trimit periodic din partea departamentului de resurse umane.  

Cu ajutorul unor template-uri predefinite procesul de transmitere a unor astfel de mesaje poate fi considerabil imbunatatit. De asemenea, tot prin automatizare software se pot elimina anumite task-uri ale reprezentantilor din Recruitment & HR, ca de exemplu confirmarile de tipul: „Multumim ca ne-ai trimis CV-ul tau. Acum se afla in baza noastra de date si daca il vom considera relevant, te vom contacta pentru stabilirea unui interviu.”  

 Si pentru ca departamentul de resurse umane nu inseamna doar recrutare, partea de automatizare are un impact deosebit si asupra angajatilor deja existenti. Un exemplu concludent este automatizarea emiterii anumitor documente.  

Organizarea task-urilor. Prin optiuni de tip calendar se pot stabili eficient intalniri sau se poate urmari progresul unui proiect. De asemenea, exista optiuni de tip time management sau time report care permit contorizarea orelor de lucru alocate.  

Istoric si arhivare. Un software de Recruitment & HR poate contine informatii valoroase pentru companii referitoare la angajati. Astfel, daca la un moment dat se doreste verificarea istoricului unui angajat, o baza de date bine organizata, intr-un software intuitiv este exact raspunsul de care ai nevoie.

Totodata, partea de organizare se poate realiza si prin folosirea etichetelor (tags) care permit setarea unui anumit status: fost angajat, actual angajat, colaborator, in perioada de proba etc.  

Comunicare mai buna la nivel intern si extern. La nivel intern, comunicarea se poate realiza printr-un chat care permite angajatilor sa discute sau sa faca schimb de documente.

Acesta poate veni inclusiv cu functionalitatea de a emite apeluri video, o functionalitate tot mai des solicitata ca urmare a activitatii la distanta.

La nivel extern, poate fi vorba tot de un modul de chat, dar care sa fie accesibil potentialilor angajati sau de orice alta persoana care este interesata de activitatea departamentului de resurse umane.  

De asemenea, putem privi eficientizarea procesului de comunicare prin intreaga solutie Recruitment & HR care reuseste sa interconecteze departamentele si sa creeze un flow de lucru continuu si coerent.  

Stocari de documente. Un software de Recruitment & HR poate fi folosit nu doar ca baza de date referitoare la contacte, ci si pentru documentele care au legatura cu domeniul si care se doresc a fi usor de urmarit sau accesat. De asemenea, exista variante de soft care permit diverse operatiuni asupra documentelor: editare, copiere, listare, arhivare, stergere etc.  

Training si invatare. Solutiile Recruitment & HR se pot transforma in platforme de e-learning pentru angajati / colaboratori / parteneri, datorita unei simple functionalitati care permite uploadarea de cursuri, proceduri sau orice alt tip de documente cu rol de invatare.  

Urmarirea performantei. Prin sustinerea diverselor teste si examene online, o platforma de Recruitment & HR poate fi folosita pentru a monitoriza progresul angajatilor si a-i ajuta sa atinga anumite obiective in cariera (dobandirea de certificari, calificari, verificarea nivelului de cunostinte etc).  

Principalele caracteristici ale unei platforme de Principalele caracteristici ale unei platforme:

Inainte de discuta despre functionalitatile tehnice ale unei platforme de Recruitment & HR, consultantii nostri realizeaza o analiza a necesitatilor fiecarui business si antreprenor.  

Si pentru ca fiecare companie este diferita, din punct de vedere al solutiilor, platformele custom sunt cele care reusesc sa aduca cele mai bune rezultate.  

Insa, daca ar fi sa trecem in revista cateva dintre aceste necesitati putem spune ca antreprenorii au nevoie de:  

  • solutii intuitive, usor de accesat;  
  • transfer rapid al informatiilor dintr-un departament intr-altul sau catre clienti;  
  • control deplin al platformei sau aplicatiei; 
  • siguranta;  
  • o buna conectare a sectiunilor si descrieri care sa determine engagement;   
  • respectarea legislatiei in vigoare (in special a normelor GDPR);  
  • mentenanta si suport – intotdeauna apar functionalitati noi, care pot imbunatati experienta de navigare intr-o astfel de platforma. 

Iar din punct de vedere al caracteristicilor tehnice de: 

  • dezvoltare in cloud a platformei sau aplicatiei; 
  • posibilitatea de a genera template-uri – pentru a simplifica partea de organizare;  
  • mai multe tipuri de permisiuni pentru useri si un control deplin al platformei pentru administratori; 
  • dashboard personalizat pentru fiecare tip de user; 
  • chat intern, care permite schimbul de fisiere – pentru a fluidiza procesul de comunicare; 
  • spatiu suficient de stocare a datelor – pentru a permite partea de arhivare;  
  • backup al datelor si sisteme de siguranta sporite. 

Din punct de vedere al echipei implicate, mai jos se poate vedea o exemplificare a rolurilor pe care oamenii din echipa noastra le pot ocupa intr-un proiect.  

 

Experienta Roweb in dezvoltarea de software Recruitment & HR dedicat:   

De peste 16 ani, oferim solutii software pentru industria Recruitment & HR. Din portofoliul nostru fac parte branduri internationale care au ales ca partener in transformarea digitala echipa Roweb.  

Mai jos, cateva exemple: 

VMS 365  

VMS 365 este o solutie Recruitment & HR care a permis simplificarea proceselor prin crearea unei platforme cu functionalitati care sa ofere userilor un mediu dinamic si intuitiv. Proiectul a fost conceput precum un sistem de management complet al proceselor de recrutare, aducand optimizari atat pentru angajati, cat si pentru angajatori.  

Pearn Kandola  

Pearn Kandola a fost gandita precum o solutie SaaS (software as a service) care aduce experienta mai buna utilizatorilor si determina o crestere a interactiunii cu diverse produse si optiuni disponibile in platforma.  

Seatbelt  

Dezvoltare personalizata a platformei de e-learning web s-a bazat pe arhitectura deja existenta a unui CRM si pe aplicatia de mobile dezvoltata tot de echipa noastra  in urma cu ceva timp (astfel, putem considera platforma de e-learning ca fiind o extensie a proiectului initial). 

Time Report 

O solutie proprie dezvoltata de Roweb in-house si care poate fi adaptata oricarui business care doreste un management mai bun al timpului de lucru. Lucrul de la distanta a facilitat gestionarea proiectelor intr-o maniera simplificata, conceputa atat pentru nevoile si obiectivele angajatilor, cat si ale managerilor si administratorilor. 

Ce ne recomanda drept partener de incredere in procesul de dezvoltare de software dedicat pentru industria Recruitment & HR:  

  • colaborarea cu importante branduri din industrie si experienta relevanta in software (Roweb activeaza sub actualul brand din 2004); 
  • review-urile pozitive primite pe platforme dedicate precum Good Firms & The Clutch 
  • abilitatea de a pastra parteneriatele cu clienti pe termen lung (cel mai longeviv parteneriat al nostru este din 2006); 
  • posibilitatea de a acoperi toate rolurile necesare intr-un proiect: de la software developeri, la ingineri QA & consultanti tehnici etc.  
  • eliminarea barierelor culturale si lingvistice, datorita vorbitorilor de limba engleza la nivel avansat. 
  • echipa formata din peste 130 de developeri, majoritatea cu experienta de seniori;  
  • transparenta in eficientizarea costurilor si in procesul de comunicare.

Exemple de proiecte


Spotlight

Magento / CSS3 / HTML5 / Ajax / Webservices


Mr Crispy

Magento / CSS3 / HTML5 / Ajax / Webservices