Pandemia a schimbat pentru totdeauna modul in care oamenii gandesc sa achite cumparaturile. Inainte de COVID-19, plateai asa cum iti era mai comod. Modalitatea in care platim pentru servicii sau bunuri este, mai degraba, o chestiune de obisnuinta, conditionare si familiaritate. Ca urmare, o schimbare materiala a modalitatii in care se fac platile include o calatorie lunga si plina de greutati, din cauza inertiei consumatorului. Daca procesul de a face platile este unul care satisface nevoile consumatorului, este sigur, eficient si familiar, nu exista vreo dorinta de a schimba vreun aspect.
COVID-19 reprezinta imboldul necesar pentru a depasi inertia consumatorului si a creat un apetit global nemaintalnit pentru a schimba modalitatile in care platim. Conform studiului realizat de Visa, 78% dintre consumatorii globali si-au adaptat modalitatile de plata cu noile restrictii pentru siguranta publica.
Intr-un studiu facut de Gartner din noiembrie 2020 se poate vedea cum pandemia a influentat platile. Spre exemplu, 63% din populatie a renuntat sa mai plateasca in cadrul unui magazin. In acelasi timp, 46% din populatie a migrat catre platile online.
Tinand cont de aceste statistici prezentate de Gartner, care sunt cele 5 trenduri de plati care ar trebui sa te intereseze?
#1 Trend – Siguranta ramane in continuare cea mai importanta
COVID-19 a schimbat felul in care companiile accepta platile. Toata lumea isi doreste un contact cat mai mic cu banii in forma fizica sau o bucata de plastic, iar multi angajati lucreaza de acasa, ceea ce inseamna ca cecurile au devenit o metoda ineficienta de plata.
De asemenea, fiecare industrie a fost fortata sa se mute spre platile fara cash. Conform unui studiu realizat de National Retail Federation, 67% dintre retailerii din SUA accepta o forma de plata care nu presupune contactul fizic. In Europa, conform unor studii realizate de Visa, 75% dintre platile in interiorul magazinelor este acum contactless. Multe organizatii B2B si B2C au digitalizat facturile si platile, in timp ce se bucura de o crestere mai mare in randul satisfactiei clientilor, o eficienta mai mare a proceselor si proceduri simplificate.
Echipe dedicate cu o experienta vasta in dezvoltarea aplicatiilor financiare.
Nu stii daca ar trebui sa angajezi o echipa dedicata pentru dezvoltarea urmatoarei aplicatii financiare? Afla mai multe despre cum functioneaza un astfel de parteneriat prin acest studiu de caz.
#2 Trend – Autentificarea biometrica
Autentificarea biometrica este un trend care va creste foarte mult in 2021. Este o metoda de verificare ce include caracteristicile biologice si structurale ale unei persoane. Aceasta modalitate de verificare include: scanarea amprentei, recunoasterea faciala, recunosterea irisului, analiza ritmului in care bate inima si harta venoasa.
Cum problemele legate de siguranta identitatii cauzate de furtul de identitate continua sa creasca, autentificarea biometrica este o optiune sigura si de incredere pentru toate platile digitale in 2021. Chiar si statele europene sugereaza acest lucru. Conform Biometric Update, 2.5 milioane de plati vor fi efectuate cu cardul in 2021.
#3 Gen Z: Generatia tech
Inainte de a continua sa intelegem ce este generatia Z. Termenul de “Generatia Z” (sau Gen Z) este folosit pentru cei nascuti intre 1999-2012 si care au in prezent varsta cuprinsa intre 7-20 de ani – generatia lumii digitale.
Conform Forbes, Gen Z va reprezenta aproximativ 31% din populatia lumii in 2021. Aceasta schimbare in populatie va avea o semnificatie foarte mare. Din cauza acestei schimbari populatia va continua sa devina din ce in ce mai interesata de modalitatea prin care tehnologia le face viata mai usoara.
Aceasta generatie va avea o dependenta mult mai mare fata de tehnologii si servicii automate si rapide, de aceea, cererea pentru sisteme de plati digitale va continua sa creasca in urmatorul an.
Cauti o aplicatie financiara la cheie si usor de personalizat?
Am dezvoltat Shared Pockets, o aplicatie care este ideala pentru Gen Z si care ii ajuta sa fie mult mai constienti de cat cheltuie.
#4 Bancile continua sa faca outsourcing pentru a reusi sa se mentina competitive
Principalul catalizator al acestui trend il reprezinta clientii corporate care au asteptari din partea bancilor. Printre aceste asteptari se numara si capacitatea de a putea conecta intre ele mai multe platforme cum ar fi: contabilitatea furnizorilor, contabilitatea clientilor, achizitii sau administrarea trezoriei.
In acelasi timp, clientii B2B au devenit mult mai interesati de transparenta procesului de achizitie, si optiunea de a avea vizibilitate in toate aspectele tranzactiei, dar si a procesului post-tranzactie.
Conform unui studiu realizat de Capgemini, clientii au asteptari mai mari de la banci si vor ca solutiile lor sa fie personalizate, cum ar fi sa aiba o singura platforma de plati, din care sa realizeze platile catre furnizori, distribuitori, clienti si angajati.
Am dezvoltat solutia potrivita pentru a o integra cu serviciile tale pentru clientii B2B
Am dezvoltat Invoicer – solutie software pentru managementul facturilor si tranzactiilor financiare. Invoicer este o solutie software complexa dar intuitiva care simplifica si automatizeaza, pe mai multe niveluri, procesele de management al facturilor si toate activitatile financiare legate de acestea.
#5 Codurile QR sunt noua normalitate
Un studiu realizat de Juniper Research a descoperit ca volumul tranzactiilor globale realizate in urma comertului digital va depasi 1.1 trilioane pana in 2024, in crestere fata de 641 de bilioane in 2019. Acesta este unul din aspectele pandemiei care ne va schimba permanent modul de viata.
Mai degraba pietele emergente, si nu cele dezvoltate, vor fi principalul catalizator in spatele comertului digital crescut. De asemenea, pietele din afara Americii de Nord si a Europei de Vest vor reprezenta 77% din totalul de tranzactii online in 2024. Aceste tranzactii vor fi impulsionate de sistemele de plati prin QR si schimbarile cu privire la platile in cash in economiile emergente.
Ultimele studii au aratat ca platile prin QR vor fi cel mai folosit mecanism de tranzactie digitala in urmatorii 5 ani, care va reprezenta 27% din toate tranzactiile digitale in 2024.
Platile digitale sunt viitorul. In anii urmatori vom vedea metode de plati care se vor transforma, din bani fizici, in metode digitale. Inainte ca tranzitia sa se finalizeze vom vedea o multitudine de trenduri care apar si dispar.
Insa, ceea ce este sigur este atitudinea consumatorului, atat B2B cat si B2C, care se va astepta ca entitatile financiare sa ii ajute sa devina mai agili, in timp ce folosesc o solutie software personalizata conform propriilor nevoi.
Este Roweb compania software de care ai nevoie pentru urmatorul proiect?
TEHNOLOGII PE CARE LE UTILIZAM:
METODOLOGII
- Agile
- Scrum
- Kanban
- Waterfall
ROLURI PE CARE LE OFERIM
- Project managers
- Business analysts
- Developers
- Q&A specialists
- Scrum masters
- UX Designers