Sa dezvolti o solutie complexa, dar robusta, care poate integra instrumente de management intuitiv si care sa fie accesibile pentru mai mult de 600 de companii de imobiliare – suna ca un proiect de succes, nu?
Si asa si este!
Totusi, acesta a fost doar inceputul dezvoltarii proiectelor bazate pe “echipe dedicate”.
Daca deja ai citit articolele noastre de blog (articolul despre proiectul VMS 365 sau cel despre Tourpaq ApS) probabil ai observat ca este in ADN-ul nostru sa avem proiecte pe termen lung. Si, de asemenea, ca avem toate resursele necesare pentru a oferi suport complet nu doar pentru mentenenanta sau optimizari, ci si pentru dezvoltari viitoare.
La fel s-a intamplat si pentru proiectul WHISE.
Prima noastra intalnire a fost cu Jean (owner WHISE) cu privire la dezvoltarea unui software de Customer Relationship Management acum aproape 17 ani (cel mai lung parteneriat al nostru, care inca se deruleaza). La acea vreme, WHISE era doar o idee.
De atunci, multe lucruri s-au schimbat (atat din punct de vedere al pietei, cat si al solutiei, s.a.), insa un aspect a ramas intact: stabilitatea parteneriatului nostru.
(Din momentul in care ne implicam intr-un proiect ce contine echipe dedicate, noi percepem relatia cu clientul mai degraba ca un parteneriat, decat una clasica, de client-furnizor. Si credem cu tarie ca aceste model de outsourcing nu ar fi rezistat altfel.)
Afla mai multe despre serviciile pe care le oferim prin echipele dedicate.
Primii pasi ai proiectului WHISE (#Dezvoltarea)
In 2004, Jean Waucquez (reprezentantul unei companii de top din Belgia care activa in piata imobiliarelor) a intalnit pentru prima data echipa noastra. Pe cat de clara a fost cerinta lui initiala, pe atat de complexa: sa dezvoltam un software de Customer Relationship Management pentru sectorul imobiliarelor, care sa poata integra baze de date complexe, sisteme pentru derularea activitatilor si functionalitati specifice.
Cand am inceput acest proiect unul dintre principalele avantaje a fost capacitatea echipei noastre de a intelege cerintele clientului si transformarea rapida a acestora in solutii tehnice.
Structura echipei: pentru a dezvolta aceasta solutie clientul avea nevoie de o echipa completa de proiect, inclusiv dezvoltatori backend si front-end, designeri si un specialist UX.
1
Project Manager
3
Front-End
6
Back-End
1
UX Designer
“Roweb s-a dovedit a fi un partener excelent cu care sa lucrezi, oferindu-ne o echipa extrem de receptiva.”
Jean Waucquez
Owner, WHISE nv
Extinderea pietei a necesitat mai multa flexibilitate din partea noastra
Comportamentul consumatorului s-a schimbat repede – experienta mai multor platforme a devenit obligatorie pentru piata imobiliarelor. In acelasi timp, Jean a decis ca este timpul sa patrunda in alte piete, in afara Belgiei (spre exemplu, Romania).
Pentru a putea face asta, a ales sa inlocuiasca solutia desktop pentru companiile imobiliare cu o solutie web si mobile, in timp ce erau migrate toate datele.
Chiar daca acest obiectiv incape intr-o singura propozitie, realizarea acestuia a implicat un plan strategic si o implementare etapizata. Asadar, sa luam fiecare etapa pe rand si sa vedem ce nevoie avea clientul si cum au raspuns echipele dedicate din partea Roweb.
Etapa 2: #Analiza
Sincronizarea nevoilor si asteptarilor cu cerintele tehnice:
Nu intotdeauna ceea ce ti-ai dori sa fie implementat poate fi pus in practica. Asadar, primul lucru pe care l-am facut a fost sa potrivim nevoile si asteptarile cu cerintele tehnice. Si nu puteam face asta corect fara o analiza in profunzime.
Asadar, ne-am strans cu totii (clientul si echipa noastra) pentru a discuta derularea activitatilor, a face planificarea necesara, a identifica mijloacele prin care putem imbunatati procesele, migrarea datelor si adaugarea functionalitatilor utile.
Au existat provocari si in aceasta faza.
(spre exemplu, a trebuit sa migram aproximativ 600 de companii imobliare belgiene din baza de date de clienti deja existenta in noua aplicatie)
Dar echipa noastra avea deja experienta in a gasi solutii si in a se adapta rapid noilor contexte.
Asadar, nu exista riscul de a intarzia. 🙂
“Datorita complexitatii proiectului, au aparut destul de des noi cerinte si au reusit mereu sa gaseasca si sa implementeze la timp solutia adecvata.”
Jean Waucquez
Owner, WHISE nv
Saltul de la planificare la dezvoltare
Transformarea solutiei existente de desktop intr-una disponibila pe mai multe dispozitive si adaugarea unor noi functionalitati a fost pe cat de complexa, pe atat de solicitanta. Jean ne-a prezentat asteptarile sale si stiam ca trebuie sa ne concentram atentia pe re-dezvoltarea unei solutii care poate oferi:
- mobilitate completa – acces la CRM-ul WHISE, atat pe Android, cat si pe iOS;
- conectivitate – conexiunea dinamica intre CRM-ul WHISE si website-ul agentiei;
- reactii prompte si usor de optimizat – optiunea de a avea un website adaptabil pentru smartphone-uri, dar si sa fie optimizat SEO, dezvoltat de catre echipa noastra;
- vizibilitate – vizibilitate crescuta in online care sa ajute la incheierea mai multor tranzactii, cu succes;
- instrumente dedicate pentru a facilita reprezentarea exclusiva;
- acces constant (la notificari, email-uri, instrumente de planificare si follow-up).
Etapa 3: #Optimizare
Optimizarea solutiei desktop deja existente a fost primul pas al dezvoltarii.
Activitatea principala pe care s-a concentrat echipa noastra a fost transformarea solutiei intr-una web, fara sa mai fie limitata doar la desktop. De asemenea, solutia trebuia sa fie accesibila de pe orice dispozitiv (inclusiv smartphone-urile cu sistem de operare Android si iOS), si sa poata oferi utilizatorilor finali control total asupra activitatii lor, de oriunde.
Cerinta principala pe care am urmat-o de-a lungul procesului a fost: adaptarea si optimizarea aplicatiei pentru orice tip de dispozitiv mobil Android sau iOS, astfel incat agentii sa primeasca notificari in timp real si sa aiba datele actualizate, constant.
Etapa 4: #Adapteaza-Extinde
Una dintre abordarile noastre principale a fost de a tine clientul informat cu privire la statusul proiectului. Pentru adaptarea functionalitatilor si caracteristicilor (dar si pentru dezvoltarea unora noi) am creat arhitecturi pe care le-am discutat cu clientul inainte de a continua design-ul si implementarea.
Principalele module pe care le-am luat in considerare pentru dezvoltare a fost sa cream:
- o lista a modulelor pentru imobiliare (care ajuta agentiile de imobiliare sa administreze toate proprietatile din portofoliul lor);
- un modul de email (pentru a inregistra si actualiza informatiile clientului in baza de date a CRM-ului WHISE fara nicio alta schimbare);
- un panou de bord pentru BI (Business Intelligence).
Afla mai multe despre modulele dezvoltate in studiul de caz WHISE
Cum am ajutat clientul sa ofere o experienta completa
Pentru utilizatorul final este esential sa aiba acces la o experienta completa pe platforma, dar si in afara acesteia. De asemenea, o parte din acest proiect o reprezinta si identitatea de brand.
Prin dezvoltarea a peste 1000 de proiecte digitale in ultimii 17 ani, am identificat mai multe modalitati prin care sa imbunatatim, in mod eficient, vizibilitatea brandului in online, dar si brand awareness-ul.
Un instrument cheie pentru a avea un brand consistent este crearea unui style guide pentru dezvoltarea continutului.
Am creat un style guide pentru clientul nostru, l-am ajutat sa-si construiasca o identitate de brand coerenta pe toate canalele, de la aplicatia de CRM si prezentarea website-ului, la brosuri si alte materiale de prezentare.
“In timpul colaborarii noastre, a fost foarte usor sa comunic cu ei si au fost foarte flexibili in indeplinirea cerintelor noastre. Nu as ezita sa ii recomand pentru proiecte enterprise complexe.”
Jean Waucquez
Owner, WHISE nv
Vezi mai multe studii de caz pe proiectele dezvoltate pentru mai multe industrii pentru care am folosit o diversitate de tehnologii
Cateva lucruri pe care, cel mai probabil, vrei sa le stii in plus despre noi
TEHNOLOGII PE CARE LE UTILIZAM:
METODOLOGII
- Agile
- Scrum
- Kanban
- Waterfall
ROLURI PE CARE LE OFERIM
- Project managers
- Business analysts
- Developers
- Q&A specialists
- Scrum masters
- UX Designers