Sa iti sincronizezi obiectivele de business cu schimbarile din piata prin re-adaptarea sau inceperea unei afaceri eCommerce deja nu mai reprezinta o optiune, ci, mai degraba, o directie.
La o prima vedere, managementul unui magazin online pare o activitate solicitanta, cu atat mai mult in aceasta perioada in care pandemia care s-a declansat pare sa schimbe totul in jurul nostru. Preturi, stocuri, comenzi, livrari, promovari, etc. – toate acestea fac parte din activitatile zilnice de care o companie eCommerce trebuie sa se ocupe ca sa se mentina profitabila.
Dincolo de aparenta unui afaceri solicitante intr-un context tulbure, au aparut o serie de oportunitati de business care devin realitate pe masura ce compania arata un interes real spre schimbarea abordarii si utilizarea de solutii tehnice care sa permita automatizarea unor activitati.
Pe de alta parte, sa iti dezvolti afacerea (si) in online reprezinta un pas esential pentru a-ti mentine business-ul profitabil prin livrarea unei experiente unice catre clientii tai.
Ca sa privim mai in detaliu acest subiect, in continuare vom analiza:
Cum influenteaza contextul (acum mai mult decat oricand) evolutia pietei online
Afacerile depind intotdeauna de modul in care evolueaza piata si de factorii care o pot afecta. Atunci cand esti dispus sa analizezi cat mai multe abordari alternative, generezi pentru companie un atuu pe modelul “9 vieti” (in sens metaforic, desigur): pregatita sa iasa din orice situatie si sa isi continue drumul ascendent, chiar si atunci cand contextul nu pare favorabil.
Asadar, in timp ce contextul se mentine dinamic si aduce constant schimbari (intr-un fel sau altul), elementul cheie care ajuta un business sa se diferentieze o companie pe piata ramane capacitatea acesteia de a raspunde schimbarilor si de a se adapta din mers la ele.
Ce schimbari se produc in aceasta perioada in eCommerce (si nu numai)?
Impactul COVID-19 este o realitate care nu mai poate fi ignorata. Contextul social si economic de astazi a produs schimbari semnificative in viata tuturor (clienti si vanzatori, deopotriva).
In timp ce consumatorii se arata din ce in ce mai interesati de achizitiile online, cei care detin companii se vad nevoiti sa gaseasca solutii rapid pentru a se adapta schimbarilor. Iata cateva concluzii interesante prezentate de un studiu recent (ecommerce-europe.eu) cu privire la impactul COVID-19 asupra business-urilor din offline si online:
- companiile din intreaga lume sunt 100% afectate de Coronavirus;
- industriile cele mai afectate de COVID-19 sunt: turismul, transporturile, evenimentele si vazanrile traditionale/din offline;
- industriile care prospera in noul context sunt: serviciile de sanatate, supermarket-urile si furnizorii de echipamente electrice si electrocasnice;
- 65% dintre detinatorii de afaceri nu percep o tensiune creata intre mediul online si cel offline;
- 65% dintre respondenti se asteapta sa vada o scadere semnificativa in vanzari in aceasta perioada si chiar sa se vada nevoiti sa inchida (partial sau integral) activitatea in perioada carantinei.
In contextul pandemiei, apar o serie de tendinte la care consumatorii se adapteaza din mers iar business-urile sunt nevoite, la randul lor, sa procedeze la fel:
- cele mai multe dintre afacerile offline cauta solutii pentru a migra in online;
- munca “la distanta” a devenit o nevoie urgenta;
- a crescut vizibil interesul pentru companiile care sunt capabile sa livreze online;
- solutiile de monitorizare (pentru angajati, de exemplu) pentru a reduce riscurile;
- platile online si cu cardul (in timp ce numarul platilor fizice scad);
- substituirea rapida a muncii unui angajat bolnav/indisponibil cu ajutorul unor solutii inteligente de business.
OPORTUNITATI DE BUSINESS IN CONTEXTUL PANDEMIEI
In aceasta perioada sa iti alegi premisele pentru a face business in continuare este mai simplu ca oricand: pandemia si carantina imping vanzarile catre mediul online.
- 50% dintre consumatorii din China si 31% dintre cei din Italia folosesc online-ul pentru achizitiile pe care in mod normal le faceau din magazinele fizice;
- un comportament de consum similar poate fi remarcat si in Vietnam, India, Rusia si UK (57%, 55%, 27%, si 18%).
Oportunitati de business:
- Reevalueaza-ti abordarea prin migrarea activitatilor (intr-o masura cat mai mare) catre online;
- Ofera experiente personalizate extinse pentru consumatori prin dezvoltarea de functii si functionalitati specifice care ajuta la cresterea interactiunilor in site (de exemplu: rezervari online, filtre de cautare specifice, chatbots, aplicatii pentru plati, etc.);
- Incearca sa vinzi prin mai multe canale simultan cu ajutorul unor aplicatii personalizate (aplicatii pentru livrari, aplicatii de monitorizari , etc).
Vorbeste cu unul dintre consultantii nostri software ca sa afli ce solutii tehnice te pot ajuta sa te adaptezi rapid la noul context.
STUDIU DE CAZ Porsche Bank: construirea primei solutii de comert electronic cu dublu obiectiv: vanzarea acces la finantare
Clientul a avut nevoie de dezvoltarea unor solutii unice pentru vanzarea de produse si servicii (finantare, asigurare, intretinere).
Aceasta abordare este o premiera pentru piata romaneasca, oferind functii si functionalitati personalizate pentru noi servicii.
Procesul pe care l-am conceput permite utilizatorilor sa aiba o experienta similara unui tunel ce ii directioneaza spre cumparare in cativa pasi:
-
- alege produsul;
- obtine mai multe detalii despre acesta;
- face o verificarea initiala;
- finalizeaza tranzactia si plata.
Solutii care nu ar trebui sa lipseasca din magazinul tau online
- TEHNOLOGII E-COMMERCE: Nu este suficient sa utilizezi o plaforma de eCommerce. Este, de asemenea, foarte important sa o alegi pe cea potrivita (care sa fie stabila si flexibila, totodata) si sa selectezi doar acele solutii care se potrivesc cel mai bine business-ului tau. De exemplu, noi folosim in mod normal Magento 2 pentru magazinele online ale clientilor nostri.
- DESIGN UX PENTRU SITE – pentru a oferi o experienta unica de shopping pe site-ul tau. Daca un vizitator nu gaseste rapid ceea ce cauta in site-ul tau, va parasi magazinul virtual in mai putin de 15 secunde.
- SOLUTII ONLINE DE PLATA INTEGRATE IN SITE Daca vrei sa generezi un numar mare de vanzari pe site-ul tau, este esential sa ai integrata o solutie de plata dinamica si performanta.
- INTEGRARI CU PLATFORME SI APLICATII EXTERNE PENTRU ERP SI CRM Ai nevoie de un management performant al datelor si proceselor pentru a-ti simplifica activitatile si pentru a avea acces la informatii relevante si valoroase despre comportamentul consumatorului. In baza lor vei putea lua decizii pentru a creste volumul vanzarilor.
- APIS PENTRU INTEGRAREA RETELELOR SOCIALE IN SOLUTIILE E-COMMERCE Analizand tendintele din piata iti vei da seama ca ai nevoie de o prezenta online pe cat mai multe canale. Integrarea APIs pentru retelele sociale in site intr-o maniera inteligenta devine, astfel, o necesitate.
- INTEGRAREA DE APLICATII, FUNCTII SI FUNCTIONALITATI SPECIFICE (ex. monitorizari, evaluari de stocuri, etc) Fiecare industrie/fiecare business are nevoie specifice, acesta fiind un motiv in plus ca sa fii interesat de dezvoltarea de functionalitati specifice in site-ul tau eCommerce.
- ECHIPE DEDICATE Ai nevoie de o solutie completa, capabila sa integreze toate aplicatiile si functionalitatile care te pot ajuta sa cresti volumul de vanzari. Si o astfel de solutie poate fi dezvoltata de o echipa dedicata care are experienta extinsa pe proiecte similare.
Dezvolta o solutie completa de eCommerce pentru business-ul tau.
Vorbeste cu unul dintre consultantii nostri software si afla cum te putem ajuta.