Oricat de stabil ar putea parea business-ul tau, exista o serie de riscuri care pot aparea spontan si schimba regulile din piata. Efectele nu se vor lasa asteptate si, in curand, te poti confrunta cu serioase probleme din punctul de vedere al profitabilitatii sau chiar cu intreruperi temporare ale activitatii.
De la atacuri cibernetice la erori umane, crize economice sau chiar pandemii, anumite riscuri pot aparea cand te astepti mai putin si pot deveni o realitate dura pentru compania ta.
Te intrebi cum poti sa previi riscurile imprevizibile si cum iti poti mentine business-ul relevant pe piata chiar si atunci cand contextul [economic, social, etc] nu este unul favorabil?
Iata cateva solutii inteligente care pot asigura continuitatea companiei tale si care te pot scuti de la a lua masuri radicale [inchideri de filiale, reduceri de personal, sistari de activitate, etc.] pentru a putea depasi o situatie de criza.
Cum sa previi / depasesti scaderea volumului de vanzari [statistici, riscuri, impact, solutii]
In graficul de mai jos poti observa principalele riscuri externe previzionate pentru 2020 si cum afecteaza acestea in mod diferit companiile in functie de marimea lor [mici, mijlocii sau mari]. Dar, dincolo de aceste predictii sau alte rezultate statistice, exista un adevar greu de ignorat:
[source: “Principalele riscuri din 2020 pentru business-urile din intreaga lume, in functie de marimea lor” Statista]
Cu alte cuvinte, fie ca manageriezi un business offline sau unul online, este esential sa investesti timp si resurse ca sa anticipi, sa tii sub control riscurile si chiar sa le trasformi in atuuri competitionale, ori de cate ori situatia ti-o permite.
Un pas esential ca sa previi/ depasesti scaderea vanzarilor pentru business-ul tau offline: alege un furnizor de servicii IT de incredere pentru a migra o parte din activitatile tale interne sau chiar pentru a-ti lansa si promova business-ul in mediul online.
Dezvoltarea unui website atractiv si a unor aplicatii de business inteligente si utile poate presupune, uneori, o perioada mai lunga de timp [saptamani sau chiar luni] daca vrei sa faci lucrurile corect si sa obtii o credibilitate durabila pe piata.
Exista o serie de oferte in piata care promit, in mod inselator, livrarea unui website functional de prezentare sau unul de e-commerce intr-un termen foarte scurt (in doar cateva zile, de exemplu). Aceste tipuri de oferte pot genera riscuri suplimentare pentru compania ta.
Rezerva timp pentru a face o lista realista a prioritatilor tale de business pentru momentele de criza si selecteaza cu atentie ofertele de colaborare din piata pentru demararea unui proiect online [fie ca vorbim de realizarea unui website de prezentare sau a unui magazin online, fie ca ne referim la aplicatii de business]. Rezultatele finale iti vor demonstra nu doar ca ai reusit sa depasesti cu succes efectele provocate de situatia de criza, ci si ca ai acces la o serie de beneficii care aduc plus-valoare afacerii tale.
Ce tipuri de proiecte ar trebui sa dezvolti pentru compania ta:
- aplicatii inteligente pentru simplificarea proceselor offline si pentru eliminarea activitatilor redundante sau consumatoare de timp;
- solutii mobile si web complexe capabile sa faciliteze comunicarea interna si sa permita imbunatatirea relatiei cu clientii;
- o platforma flexibila care sa permita cresterea eficientei si productivitatii echipelor prin automatizari de procese [vanzari, facturare, resurse umane, etc.];
- un website [de prezentare sau e-commerce] realizat in jurul nevoilor si asteptarilor potentialilor clienti.
Proiecte care te pot inspira
Un pas esential ca sa previi/ depasesti scaderea vanzarilor pentru business-ul tau online: extinderea sau optimizarea aplicatiilor de business si a website-ului existent pentru a crea o prezenta online puternica si coerent diferentiata in raport cu competitia.
La ora actuala exista, la nivel global, aproximativ 24 milioane de website-uri eCommerce [sursa: 99firms] iar pana in 2022 se preconizeaza ca business-urile bazate pe e-commerce vor obtine profituri de peste 6 trillioane de dolari [sursa: Statista]. Evenimentele recente din piata globala vor influenta aceste cifre, accelerand concretizarea predictiilor.
Fiind continuu expusi la o un volum mare de oferte, cumparatorii online nu vor petrece mai mult de 15 secunde pe un website care nu plaseaza la indemana informatia care ii intereseaza. Sincronizarea nevoilor clientilor cu prioritatile de business rezultate din riscurile aparute devine, astfel, o etapa esentiala pe care orice manager trebuie sa o ia in calcul pentru a mentine la un nivel optim profitabilitatea companiei.
Ce tipuri de proiecte ar trebui sa dezvolti pentru compania ta:
- transpune-ti website-ul si sub forma unei aplicatii de business;
- dezvolta un portal online atat pentru mobile cat si pentru desktop;
- genereaza plus-valoare prin implementarea aplicatiilor social network;
- optimizeaza-ti website-ul folosind un design intuitiv si atractiv [optimizari UX / UI];
- optimizeaza-ti magazinul online utilizand o platforma performanta [de exemplu implementarea Magento 2].
Proiecte care te pot inspira
Atunci cand nu stii ce tehnologii ar trebui sa alegi pentru a te adapta din mers schimbarilor din piata…
Cunoasterea business-ului si a industriei din care el face parte este o coditie necesara pentru ca o companie sa fie profitabila, dar nu si suficienta. Alegerea tehnologiilor potrivite pentru adaptarea din mers la schimbarile din piata, reprezinta, de cele mai multe ori, o etapa dificila in special pentru companiile care nu au profil IT.
De aceea, este important ca nevoia contextuala a unui business sa fie auditata de consultanti din domeniul IT care au deja experienta extinsa in livrarea de solutii personalizate.
Noi credem ca orice proiect poate evolua de la o simpla idee la o solutie completa si ca poate sa produca valoare adaugata atunci cand este evaluata corect inca de la inceput. Afla de la unul dintre consultantii nostri software ce tip de solutie poate raspunde cel mai bine nevoilor tale de business.