Sa fii primar este dificil, dar sa fii primar in timpul unei pandemii este teribil. Primarii din toata tara trebuie sa balanseze urgentele istorice din domeniul sanatatii, in timp ce sunt in fata unei crize economice si tensiunea dezlantuita de revolta mediului privat care a trebuit sa-si inchida business-urile peste noapte. O metoda prin care se poate ameliora tensiunea si sa fie recapatata increderea cetatenilor este implementarea unei solutii digitale.
Mediul privat a ridicat standardul in ceea ce priveste experienta consumatorului, dar si asteptarile oamenilor; de aceea, serviciile publice digitalizate sunt imperative. Un studiu realizat de McKinsey a demonstrat ca cel mai important beneficiu al digitalizarii sectorului public este increderea: cetatenii care sunt multumiti de felul in care serviciile publice sunt indeplinite sunt de 9 ori mai dispusi sa aiba incredere in guvern si reprezentantii sai.
In acelasi timp, navigarea serviciilor publice poate fi ametitoare, mai ales in pandemie. Pentru a ajunge la informatia de care ai nevoie, ca cetatean, trebuie sa accesezi informatie care, de cele mai multe ori, este prezentata intr-o maniera dificila de inteles. De asemenea, cetatenii trebuie sa caute pe mai multe site-uri si/sau oficii fizice pentru fiecare serviciu in parte. Aplicatiile pentru diferite servicii (cum ar fi infiintarea unui PFA sau obtinerea pensiei) necesita ca fiecare document sa aiba acte aditionale, care sa fie printate si semnate, iar multe dintre formularele online sunt la fel de complicate ca versiunile fizice.
Cetatenii nu vad de ce accesul la serviciile publice nu ar trebui sa fie la fel de usor precum cumparaturile online. Acestia isi doresc sa aiba un contact rapid cu primaria sau agentia guvernamentala care este responsabila sa-i ajute. In acelasi timp, informatia ar trebui sa fie clara si intr-un limbaj usor accesibil pentru oricine. De exemplu, daca cineva vrea sa raporteze ca un copac a cazut pe o strada, in urma unei furtuni, sau daca primaria doreste sa anunte cetatenii ca anumite strazi sunt inundate, ar trebui sa fie facut instant, fara costuri aditionale.
Potentialul digitalizarii serviciilor publice este foarte mare:
sursa: https://www.mckinsey.com
Insa, adevarul este ca agentiile si oficiile guvernamentale sunt inca in urma cu ceea ce inseamna sa ai o organizatie digitalizata.
Cum ridici nivelul increderii in primar si consiliul general de administratie?
Increderea este principalul catalizator al contractului social dintre cetateni si administratia publica.
In acelasi timp, una dintre cele mai mari probleme pe care sectorul public trebuie sa o adreseze este nivelul foarte mic de incredere al cetatenilor in administratia publica.
Barometrul de Incredere Edelman a inregistrat un nivel foarte scazut de incredere pentru toate institutiile majore – guvern, business, media si organizatii non-guvernamentale. Majoritatea populatiei (46%) considera ca sistemul (organizatiile publice) nu ii ajuta deloc, indiferent de aria de activitate a sistemului. In fata unui nivel asa de scazut de incredere, orice decizie luata este privita cu suspiciune si foarte putin sprijin.
sursa: www.edelman.com
Integrarea unei solutii digitale care sa ajute cetatenii sa faca parte din viata de zi cu zi a orasului poate sa creasca increderea in primarie si cei care o administreaza. Principala metoda prin care pot sa fie rezolvate problemele de incredere este implicarea cetatenilor, astfel incat sa se simta ca niste parteneri in bunastarea orasului.
O metoda prin care cetatenii pot sa devina parteneri ai orasului este sa fie adoptata o aplicatie de smartphone care este disponibila atat pentru iOS (iPhone) sau Android (Samsung, LG, Huawei), astfel incat atunci cand un cetatean intampina o problema, sa poata anunta rapid, sau cand primaria vrea sa anunte o decizie importanta sau un eveniment, sa fie facut instant.
Cum poti sa dovedesti ca iti doresti sa faci serviciul public mai bun pentru toti cetatenii?
Atunci cand documentele sunt pastrate folosind tehnologia cloud, in loc de formatul fizic, angajatii vor salva timp – in loc sa astepte pentru diferite aprobari, acestia pot sa fie adaugati rapid in procesul de rezolvare al unei cereri, in functie de nume si/sau functie. In acelasi timp, scad dramatic sansele ca acte importante sa fie ratacite.
Prin faptul ca administrarea documentelor este automatizata, rezultatele vor fi mult mai rapide si la o calitate mult mai mare. Digitalizarea fluxului de lucru in cadrul primariei sau organizatiei guvernamentale creaza o imagine de ansamblu, astfel incat sa fie foarte clar progresul unui proiect. Astfel, responsabilii vor primi automat notificari in momentul in care este atins un obiectiv. De asemenea, prin instalarea unor notificari in cadrul proiectului, scad dramatic sansele de intarzieri din cauza lipsei de comunicare intre departamente. Formularele digitale completate de public si angajatii primariei sau ai organizatiei guvernamentale va popula, in mod automat, baza de date cu informatii, astfel incat sa nu mai fie necesara introducerea manuala a datelor.
Prin centralizarea cererilor cetatenilor toate departamentele lucreaza cu aceeasi informatie. Angajatii din toate departamentele pot sa acceseze, gestioneze si sa ia decizii pe date concrete si actualizate. De asemenea, se reduce numarul de greseli datorat erorii umane, iar problemele de comunicare vor fi mult mai rare, astfel incat colaborarea intre departamente sa se faca rapid.
Potentialul de scadere al costurilor, prin implementarea unor noi tehnologii in cadrul administratiei publice, este foarte mare. O aproximare facuta de Technology Board of Directors indica faptul ca intre 2017 si 2027, tehnologia ar putea salva administratia publica de peste un miliard de dolari pe an. De asemenea, aceste solutii software nu au nevoie de o legislatie speciala si pot fi implementate imediat.
Prin instalarea unei solutii software disponibile pe mai multe dispozitive (telefon mobil, calculator sau tableta) care poate administra atat problemele din comunitate semnalate de cetateni, cat si solutiile gasite de specialistii primariei trimisi sa rezolve problemele, salveaza timp si, cel mai important, creste eficienta primariei. In acelasi timp, primaria poate sa salveze bani prin faptul ca nu trebuie sa mai investeasca in materiale sau ore de munca suplimentare, si sa eficientizeze munca specialistilor.
Aplicatia SmartCity – devino mai transparent, creste eficienta si imbunatateste calitatea vietii
Aplicatia SmartCity este o solutie digitala completa care simplifica administrarea problemelor semnalate de cetateni si creste comunicarea in cadrul comunitatii. Solutia software include trei modele care sunt in continua comunicare:
- aplicatia de telefon mobil – disponibila pe toate tipurile de telefoane mobile si care poate fi accesata atat de cetateni, cat si de primar, consiliul general si angajatii primariei;
- website – disponibil pentru cetateni, cat si pentru primar, consiliul general si angajatii primariei;
- platforma de administrare – poate fi accesata doar de catre primar, consiliul general si angajatii primariei.
Administrarea unui oras, indiferent de marimea sa, este foarte dificila. De foarte multe ori cetatenii nu vad cum primaria le imbunateste viata, in fiecare zi, in special din cauza faptului ca nu stiu ce face primaria pentru ei; insa, prin investitia in aceasta platforma, primaria poate sa elimine birocratia, sa creasca eficienta angajatilor si sa mareasca nivelul de incredere in randul cetatenilor. .
Angajatii primariei nu trebuie sa mai administreze manual toate actele si cererile. Aplicatia SmartCity este dezvoltata astfel incat sa reduca dramatic nevoia de acte fizice pentru a rezolva o cerere sau o problema semnalata de cetatean, astfel ca vor scadea costurile si se va salva timp pe mai multe departamente.
De asemenea, aplicatia este dezvoltata astfel incat sa fie implementata rapid in orice primarie, indiferent de marimea sa, si sa fie foarte intuitiva, atat pentru cetateni, cat si pentru angajatii primariei.
Interactiunea online instanta cu cetatenii este o metoda foarte eficienta de comunicare a deciziilor primariei, in timp ce sunt reduse, dramatic, pericolele de sanatate publica. Spre exemplu, daca primaria doreste sa anunte o parte din populatie unde se poate administra vaccinul impotriva COVID-19, sau daca o anumita strada este blocata pentru renovari si cetatenii trebuie sa ia o ruta alternativa, poate sa fie facut foarte usor si imediat.
Orice problema semnalata de cetatean, cum ar fi ca un copac a cazut pe strada in timpul noptii, sau ca o masina abandonata ocupa un loc de parcare, este instant trimisa catre departmentele primariei, indiferent de ora. De ce este asta important? Pentru ca ofera cetateanului un sentiment de siguranta si de bunastare, deoarece face parte dintr-o comunitate care este in continuu implicata in a face viata mai buna in cadrul orasului.
Prin folosirea unei conexiuni in timp real cu cetatenii, le ofera acestora sentimentul ca sunt ascultati si, cel mai important, ca pot sa participe in mod activ la viata orasului. Prin aplicatia de telefon mobil care ofera posibilitatea de a semnala problemele in mod instant, alertarea celorlalti, o harta a acestor probleme (dar si cand acestea au fost rezolvate) care se actualizeaza constant va creste atat sentimentul de apartenenta la comunitate, dar si increderea in primar, consiliul general si reprezentantii primariei.
Aplicatia SmartCity pentru telefonul mobil disponibila pe toate tipurile de telefoane
Pentru a dezvolta o aplicatie de telefon mobil care sa poata fi folosita de toata lumea, ne-am concentrat eforturile pentru a avea un design simplu, cu functionalitati care sunt eficiente, indiferent de tipul de telefon mobil folosit de cetatean. In acest fel, ei pot sa semnaleze problemele din oras la fel de usor ca si cand ar comanda online. Printre functionalitati se numara:
- incarcarea directa a semnalmentelor cu privire la oras – pot sa fie atat in text, cat si cu poze;
- pot sa vada in timp real cand s-a solutionat o cerere;
- email instant catre departamentul responsabil;
- totul este facut online, nu este nevoie de cereri fizice sau deplasari;
- toate cererile pot sa fie vazute pe harta aplicatiei;
- acces la modalitatea de contact a departamentelor din primarie.
Portalul online SmartCity
Portalul online SmartCity va asigura o transparenta mai mare a deciziilor pe care le ia primaria si consiliul general, dar si cum au fost rezolvate cererile si problemele semnalate de cetatean. Printre functionalitati se numara:
- design responsive, personalizat cu elementele de brand (logo, culori, etc);
- sistem CMS integrat pentru managementul eficient si simplu al continutului (articole, noutati si evenimente);
- maparea sesizarilor (localizare pe harta);
- sesizarile pot fi adaugate atat de cetateni, cat si de angajatii autoritatilor locale;
- pagina dedicata pentru fiecare departament cu detalii privind datele de contact si programul;
- acces rapid la statistici si rapoarte;
- instalare Google Analytics, Google Search Console, Facebook microdata si generare sitemap.xml;
- instalare certificat SSL hosting gratuit;
- respectare GDPR;
- mentenanta website;
- actualizari de securitate;
- actualizari SEO (in raport cu algoritmii Google);
- portalul poate fi folosit atat individual, cat si integrat cu aplicatia mobila si platforma de Backoffice online.
Platforma de administrare a aplicatiei software SmartCity – un sistem intuitiv dezvoltat dupa nevoile angajatilor primariei si a organizatiilor guvernamentale
Cererile si semnalementele trimise de catre cetateni sunt primite in timp real si comunicarea cu cetatenii este gestionata automat.
- Ce sesizari a adaugat un cetatean?
- Doriti sa informati cetatenii despre evenimente noi?
- Vreti sa-i tineti pe cetateni la curent cu ultimele noutati cu privire la oras?
- Doriti sa administrati intr-un singur loc toate sesizarile adunate de pe toate canalele de comunicare?
Puteti vedea toti utilizatorii intr-un singur loc. Le puteti administra cererile, sesizarile si ce drepturi au in platforma
Cateva functionalitati ale platformei de administrare a aplicatiei SmartCity:
- atunci cand o noua sesizare este incarcata in aplicatia mobila, sistemul trimite automat email-uri catre departamentele responsabile;
- sincronizare rapida intre activitatile tuturor institutiilor si rezolvare mai rapida si mai eficienta a sesizarilor;
- editari intuitive pentru sesizari / evenimente / informatii (listare / mapare pe harta / filtrare / adaugare / editare / stergere);
- optiuni multiple de vizualizare a sesizarilor (categorii, subcategorii / departmente);
- management intuitiv pentru utilizatori externi si interni (listare / adaugare / editare / stergere);
- editari rapide si management facil pentru orase si judete (listare / adaugare / editare);
- localizare sesizari – pot fi vizualizate direct in Google Maps astfel incat angajatii autoritatilor locale sa poata ajunge la ele imediat;
- notificari instant in aplicatia mobila pentru fiecare adaugare noua – eveniment / sesizare / informare – si pentru modificarile de status ale celor existente.
Puteti vedea sesizarile, ce utilizator al platformei a adus in atentia dumneavoastra o anumita problema, puteti bifa ce sesizari au fost rezolvate
De ce Roweb?
Cu mai mult de 130 de dezvoltatori software, va putem oferi o echipa completa de dezvoltatori cu experienta ce au mai mult de 10 ani de experienta in Roweb, si detin capacitatile tehnice pentru a-ti indeplini nevoile tale particulare.
De asemenea, veti salva timp si bani cu tot procesul de angajare. Veti beneficia de experienta a peste 16 ani de cand suntem pe piata, cu echipe care fac parte din Roweb de la inceput si sunt specializate in industrii precum: recrutare si HR, imobiliare, retail si e-commerce, turism si ospitalitate, caritate si ONG-uri, asociatii, asigurari, servicii financiare, comercializarea echipamentelor IT, transport si logistica, e-health, printre altele.
Este usor sa incepeti un proiect cu noi. Contactati-ne si trimiteti-ne toate detaliile cu privire la nevoile dumneavoastra. Va vom contacta inapoi cat se poate de repede cu un brief.
TEHNOLOGII PE CARE LE UTILIZAM:
METODOLOGII
- Agile
- Scrum
- Kanban
- Waterfall
ROLURI PE CARE LE OFERIM
- Project managers
- Business analysts
- Developers
- Q&A specialists
- Scrum masters
- UX Designers