Fie ca folosesti aplicatiile mobile ca sa atragi noi clienti, fie ca ele reprezinta chiar produsul central al business-ului tau, sa gasesti strategiile potrivite pentru monetizarea lor este un proces pe cat de dificil, pe atat de important:
Rezultatele unor studii de piata recente indica un interes din ce in ce mai mare din partea utilizatorilor in ceea ce priveste investitiile in aplicatiile mobile care le sunt cu adevarat utile. Nu este, astfel, surprinzator ca din 2016 pana in 2019 numarul utilizatorilor s-a dublat.
In plus, se estimeaza ca pana in 2023 aplicatiile mobile vor contribui cu cca 4.3 trilioane de $ GDP-ul global (Report State of Mobile 2020 – App Annie).
Asa cum te asteptai deja, cea mai mare pondere a aplicatiilor este acoperita de jocurile online – peste 70%. O tendinta surprinzatoare vine insa din aplicatiile non-gaming – daca in 2016 doar 18% dintre utilizatori alegeau astfel de aplicatii, in 2019 procentul a crescut la 28%.
Aplicatiile mobile sunt cea mai rapida cale de a-ti tine clientii aproape de business-ul tau. Odata descarcata in telefonul mobil, aplicatia plaseaza la indemana clientilor ofertele tale si le reaminteste constant acestora ca business-ul tau poate raspunde rapid nevoilor lor.
Concluzionand tendintele prezentate mai sus, aplicatiile mobile devin pe zi ce trece mai prezente in viata clientilor – o oportunitate pentru business-uri de a se promova mai rapid si mai eficient.
Ce inseamna monetizarea aplicatiilor mobile?
Monetizarea unei aplicatii mobile se refera la transformarea ei intr-un generator de venituri.
Pentru ca o aplicatie sa poata genera venituri trebuie selectate si folosite strategii specifice de monetizare (In acest articol gasesti prezentate pe scurt aceste strategii intr-un capitol dedicat)
Rolul optimizarilor UX in monetizarea aplicatiilor
- Cat de intuitive sunt interactiunile oferite de aplicatia ta mobila?
- Este folosit un ton uman si prietenos in comunicarea mesajelor?
- Raspunde aplicatia concret nevoilor si asteptarilor pe care le au utilizatorii?
- Cat timp dureaza pana cand un utilizator initiaza o actiune in aplicatia ta?
O aplicatie generatoare de clienti este cea care ofera punctual raspunsuri pozitive pentru fiecare dintre cerintele de mai sus. De obicei, un utilizator nu va petrece mai mult de 1 minut intr-o aplicatie daca nu gaseste acolo ceea ce cauta. Daca aplicatia nu este corect optimizata UX, riscul ca utilizatorul sa aleaga un produs dezvoltat de competitie este, asadar, destul de mare.
Atrage un numar mare de clienti printr-o aplicatie mobila intuitiva si
dinamica optimizata UX.
Aplicatii Paid vs Aplicatii Free
Cum ar trebui sa iti pozitionezi aplicatia?
Ca una cu accesare gratuita?
Sau ca una cu plata?
Daca ai incercat sa dezvolti o aplicatie pentru afacerea ta, ti-ai pus, cu siguranta, deja aceasta problema.
Alegerea intre Paid si Free trebuie facuta plecand de la scopul pentru care ai dezvoltat aceasta aplicatie:
DEZVOLTA O APLICATIE ATRACTIVA PENTRU UTILIZATORI CU
AJUTORUL ECHIPELOR DEDICATE DE LA ROWEB
Ai nevoie de o Aplicatie Free daca vrei sa:
- plasezi ofertele companiei tale la indemana clientilor si sa vinzi prin mai multe canale;
- cresti notorietatea brandului atragand un numar cat mai mare de utilizatori;
- vrei sa reduci costurile de promovare si sa comunici mai rapid si direct cu potentialii clienti;
- vrei sa iti fidelizezi clientii.
Ai nevoie de o Aplicatie Paid daca vrei sa:
- iti transformi vizitatorii din aplicatie in generatori de venituri;
- oferi o experienta digitala de calitate;
- iti fidelizezi pe termen lung clientii.
Strategii de monetizare a aplicatiilor mobile
Reclame in aplicatie: La ora actuala aceasta este cea mai utilizata strategie de monetizare pentru aplicatiile mobile. De la bannere la reclame de tip native, interstitial, affiliate, reward sau de tip summary – exista o serie de metode prin care poti insera publicitatea in aplicatia ta si creste veniturile cu ajutorul ei.
Pay-to-download: La inceputul App Store-urilor, pay-to-download era principala metoda de monetizare. Utilizatorii plateau o suma fixa pentru descarcarea unei aplicatii – si nici pretul in sine, nici faptul ca era un produs platit nu ii descuraja sa investeasca in aplicatia pe care si-o doreau/de care aveau nevoie. Astazi, comportamentul utilizatorilor s-a schimbat semnificativ – asteptand tot mai mult ca accesul la aplicatii sa fie gratuit si sa aiba posibilitatea sa testeze inainte de a cumpara.
Subscription: Aceasta este o metoda foarte eficienta de monetizare in special prin faptul ca genereaza venituri constante si recurente. Pentru a avea succes cu aceasta strategie este important sa lasi la indemana clientilor metode flexibile de plata (de ex: plati anuale, trimestriale sau anuale) si sa-i fidelizezi prin oferirea unei aplicatii cu adevarat valoroase si utile. Strategia de subscription de obicei este combinata cu cea de tip freemium.
Modelul Freemium: Acest model ofera, asa cum ii spune si numele, experiente premium fara costuri initiale. Scopul este de a-si fideliza clientii prin testarea reala a aplicatiei si a-i convinge sa opteze pentru varianta platita pentru a obtine beneficii superioare.
Monetizarea datelor: Colectarea de date de la utilizatori este o alta metoda eficienta de monetizare. Desi la o prima vedere nu pare sa aiba nimic in comun cu partea de monetizare, datele oferite de utilizatori sunt mai valoroase decat te-ai putea astepta. In primul rand iti ofera posibilitatea sa deschizi un dialog direct cu ei pentru promovari punctuale si personalizate de oferte.
Achizitii in-app: Odata ce au descarcat gratuit aplcatia, doar o mica parte dintre utilizatori vor fi dispusi sa achizitioneze elemente extra – cotra-cost. Ca aceasta strategie sa fie cu adevarat eficienta este esential sa ai un numar cu adevarat mare de useri.
Comision de tranzactionare: Ideala pentru aplicatiile de tip marketplace, aceasta strategie de monetizare se bazeaza pe un comision perceput atunci cand 2 utilizatori finalizeaza o tranzactie.
Aplicatii de tranzactionare: Mergand pe acelasi principiu ca si strategia de mai sus dar fiind aplicabila nu doar pentru marketplace, aceasta strategie se bazeaza pe comsionul pe care user-ul il plateste ori de cate ori realizeaza o tranzactie.
Vrei sa dezvolti rapid o aplicatie mobila noua sau sa optimizezi una existenta?
Developerii Roweb preiau intreg procesul pentru dezvoltarea unor aplicatii mobile performante.
iOS | Android | cross-platform.
Obtine o estimare gratiuita pentru proiectul tau (cost + timp)