Am prezentat deja in acest articol motivele pentru care ar trebui sa ai propria aplicatie pentru restaurant.
Livrarea de mancare a devenit o piata stabila si in expansiune. Conform unui studiu realizat de Statista, cifra de afaceri pentru livrarea de mancare comandata online va depasi 130 milioane de dolari in 2021, si 182 milioane de dolari in 2024.
In acelasi timp, piata restaurantelor care aleg sa livreze mancare prin propria aplicatie sau website va ajunge la 89 milioane de dolari in 2021. Este estimat ca cifra de afaceri va avea o crestere anuala de 9.56%, astfel ca valoarea pietei va ajunge la 117 milioane dolari in 2024.
Modelul de business in care restaurantele livreaza mancarea direct catre client a devenit rapid unul adoptat la scara larga, deoarece este o solutie mult mai buna pentru restaurante. In acelasi timp, aplicatiile terte care livreaza mancare au fost unul din principalul motor al acestui model, iar lanturile de fast food-uri au adoptat propriile strategii digitale.
De asemenea, modelul de business in care restaurantele livreaza mancare direct catre client a crescut in principal datorita a doua motive:
- Un studiu realizat de Crossover a aratat faptul ca aplicatiile de livrare pot impune un adaos de pana la 40% la pretul oferit de restaurant. Considerand numarul de restaurante care se afla pe aceste aplicatii de livrare, profitul real dupa o luna al unui restaurant este indeajuns cat sa plateasca utilitatile, precum gazul si electricitatea, si angajatii.
- Cu cat pandemia si restrictiile continua sa se intinda pe o perioada mai lunga de timp, conform studiului realizat de Cowen & Co, in cadrul conferintei “Food on demand”, tot mai putini clienti vor dori sa se intoarca in restaurante. Incepand cu mijlocul lunii iulie, 52% dintre cei intervievati au spus ca vor continua sa evite restaurantele atunci cand acestea vor fi deschise, in crestere, fata de luna aprilie cand procentul era la 36%.
Ce functionalitati ar trebui sa aiba aplicatia de livrare a mancarii – pentru clienti?
Prin faptul ca detii o aplicatie de livrare a mancarii pentru propriul restaurant inseamna ca vei interactiona direct cu clientii, astfel ca trebuie sa faci optiunile de comanda si livrare cat mai simple cu putinta. Castigarea clientilor este dificila, mai ales cu o competitie atat de puternica.
Tinand cont de aceste aspecte, care sunt functionalitatile pe care ar trebui sa le aiba aplicatia de livrare a mancarii astfel incat sa castigi clienti si sa-i faci sa se intoarca la tine?
- O pagina de login: pagina de login trebuie sa fie simpla, eficienta, atractiva si sa aiba logo-ul restaurantului. Clientii tai ar trebui sa te diferentieze foarte usor de competitie, inca din prima interactiune cu aplicatia. Pagina de login ar trebui sa-l lase pe client sa-si creeze un cont folosind un email si o parola, sau sa se inregistreze folosind alte platforme precum Facebook sau Google, pentru a usura procesul.
- O pagina de profil/cont: Din momentul in care clientul si-a creat un nou cont, ar trebui sa-si vada profilul. Acest profil ar trebui sa includa: salvarea modalitatii de plata, o istorie a comenzilor, abilitatea de a cere aceeasi comanda si capacitatea de a salva produsele preferate din meniu.
- Plasarea comenzii: Clientii ar trebui sa poata adauga si sterge produse din comenzi, si, daca este necesar, sa valideze sumarul comenzii inainte de a finaliza plata, in caz ca isi doreste sa faca schimbari. De asemenea, o alta functionalitate foarte buna este cea prin care sa arati timpul de livrare.
- Procesarea platilor: Pentru clienti este ideal sa poata plati o comanda online. Procesarea platii ar trebui sa fie rapida si sigura, iar aplicatia ta de restaurant ar trebui sa permita mai multe optiuni de plata (cupoane, carduri de credit, cash la livrare, PayPal, Apple Pay/Android Pay, etc.).
O aplicatie simpla de livrare ar trebui sa includa toate aceste functionalitati. Alte functionalitati care ti-ar incanta clientii, sunt:
- Notificari sau urmarirea comenzii in timp real: Tine-ti clientii informati in legatura cu stadiul comenzii (primita de restaurant, in curs de pregatire, in curs de livrare) prin notificari si urmarirea comenzii in timp real.
- Integrari cu social media: optiunea de a conecta conturile de social media cu aplicatia astfel incat sa poata impartasi fotografiile cu produsele, este o modalitate facila si foarte buna de a creste awareness-ul restaurantului, dar si a aplicatiei.
- Un program de loializare sau de recompense: Un program prin care sa recompensezi clientii este o modalitate foarte buna de a creste loialitatea. Spre exemplu, sa oferi transportul gratuit cand este depasit un anumit prag de cost poate determina clientii sa comande mult mai des de la restaurantul tau. De asemenea, mai sunt utile si alte tactici, cum ar fi discounturile, membership-ul sau programele de referral.
Scopul unei aplicatii de livrare a mancarii este sa atraga noi utilizatori si sa-i loializeze pe cei deja existenti. Este important sa fie cat mai facile optiunile de comanda, plata si primire a mancarii. Adaugarea de noi functionalitati sau recompense reprezinta o modalitate usoara de a-ti mari gradul de loialitate pentru restaurant.
Ce functionalitati ar trebui sa aiba aplicatia de livrare a mancarii – pentru restaurant?
Aplicatia ar trebui sa te ajute sa ai o imagine clara cu privire la comenzile clientilor si sa-ti mareasca vanzarile.
Cum se poate realiza?
- Functionalitatea de administrare a continutului: Cu o simpla interfata care sa-ti permita sa iti administrezi meniul, inclusiv imaginile, preturile, ingredientele (in special pentru cei care au alergii/intoleranta), promotii si alte informatii relevante despre restaurantul tau. Aceasta pagina ar trebui sa fie usor de editat astfel incat sa iti actualizezi informatiile foarte rapid.
- Managementul comenzilor/urmarirea acestora: Angajatii tai ar trebui sa vada instant comenzile si sa poata actualiza stadiul in care se afla. Este foarte important sa urmaresti unde sunt comenzile in procesul de preparare. Actualizarile in timp real pentru comenzile anulate sau completate, dar si pentru cele care sunt livrate sunt, de asemenea, o parte importanta a acestei functionalitati.
- Comunicarea intre aplicatii: Este obligatoriu sa poti actualiza statusul comenzii, atat pentru curier, cat si pentru client. Comunicarea intre aplicatii este necesara atat pentru curier, ca sa stie cand trebuie sa ridice comanda, dar si pentru client, sa stie cat trebuie sa mai astepte.
Care sunt costurile?
Ceea ce influenteaza costul dezvoltarii unei aplicatii sunt: design-ul, functionalitatile, platformele integrate si infrastructura.
De obicei, o aplicatie se dezvolta in timp, mai ales cand creste si gradul de complexitate, cum ar fi adaugarea platilor in aplicatie, rezervarea de masa, pre-comanda si altele. Toate aceste functionalitati cresc costul dezvoltarii.
De aceea, Roweb are propria aplicatie pentru restaurante prin care se poate face livrare / vanzare / rezervari / comenzi si marketing, pentru care nu percepe niciun comision per comenzi si poate sa fie functionala in 3 zile, din momentul in care avem toate informatiile necesare. Alt beneficiu pe care-l vei avea daca alegi sa lucrezi cu compania noastra este ca oferim posibilitatea de a plati in rate, conform nevoilor tale.
Afla mai multe despre solutia noastra
Care sunt beneficiile pe care le vei avea daca alegi sa lucrezi cu Roweb?
Solutia noastra este deja functionala in mai multe restaurante. De asemenea, sunt restaurante care folosesc solutia noastra din septembrie si care au avut o crestere masiva, atat in vanzari, cat si in numarul de comenzi. Spre exemplu, este un restaurant care a avut o crestere de 500% in comenzi si 365% in vanzari, in doar 5 luni.
Atunci cand un restaurant detine propria aplicatie de smartphone, are acces la foarte multe detalii relevante despre comportamentul consumatorului. Prin intermediul solutiei de CRM incorporata, aplicatia de smartphone dezvoltata de Roweb poate oferi informatii pertinente despre comportamentul clientului. Astfel, un restaurant poate sa isi creeze strategii de loializare, sa ofere discounturi in functie de varsta sau comenzile preferate, si altele, astfel incat sa creasca retentia consumatorului
Afla mai multe despre solutia noastra
Care sunt cateva dintre functionalitatile pe care ti le oferim astfel incat sa poti creste business-ul?
- sistem de delivery propriu, usor de folosit atat de catre clienti cat si de angajati;
- comision 0% pentru toate vanzarile online: eliminarea comisioanelor platite catre terti pentru serviciile de livrare;
- meniu online care poate fi accesat contactless pentru a elimina riscurile si a creste increderea clientilor in serviciile tale;
- extinderea serviciilor restaurantului in online in doar cateva zile prin crearea unui website dinamic, pregatit pentru vanzari;
- aplicatie mobila pentru comenzi astfel incat ofertele tale sa fie la doar un “touch” distanta de clienti;
- aplicatie mobila de tip CRM care iti ofera informatii despre clienti (istoric de comenzi, date de contact, tip client, etc);
- feedback in timp real de la clienti (prin coduri QR sau prin tag-ul NFC) si posibilitatea de a optimiza oferta si serviciile plecand de la date concrete;
- preluarea si distribuirea eficienta a comenzilor si administrarea de la distanta a tuturor locatiilor tale;
- promovarea ofertelor restaurantului atat catre clientii existenti, cat si catre potentialii clienti.
Suntem pregatiti sa iti raspundem la toate intrebarile.
Ia legatura cu noi ca sa incepem sa discutam aplicatia pentru restaurantul tau.
Este Roweb compania software de care ai nevoie pentru urmatorul proiect?
TEHNOLOGII PE CARE LE UTILIZAM:
METODOLOGII
- Agile
- Scrum
- Kanban
- Waterfall
ROLURI PE CARE LE OFERIM
- Project managers
- Business analysts
- Developers
- Q&A specialists
- Scrum masters
- UX Designers