Planificarea pentru o perioada mai lunga de timp pare ceva riscant, tinand cont de schimbarile majore la care a trebuit sa ne adaptam intr-un timp foarte scurt. Insa, tehnologia a continuat sa evolueze, iar trendurile tehnologice din anul viitor vor continua sa schimbe modalitatea in care companiile si oamenii interactioneaza.
Daca la o prima vedere parem sa oscilam intre “inapoi la normalitate” si “sper sa fie bine, dar sunt pregatit pentru ce e mai rau”, in realitate cu totii stim ca va trebui sa acceptam o “noua normalitate”, unde tehnologia joaca un rol esential.
Asadar, care sunt tendintele tehnologice anuntate de experti pentru 2021? (in functie de schimbarile de piata provocate de pandemie)
RETAIL
In anul care a trecut proprietarii business-urilor din zona de retail au acordat o atentie sporita comportamentului consumatorului, dar si detaliilor care ieseau la suprafata din analizele de piata. Astfel, au descoperit raspunsul la “Ce isi doresc clientii?”. Trendurile tehnologice sunt evidente: clientii vor continua sa fie interesati de sistemul BOPIS (buy online, pick up in-store/ cumpara online, plateste in magazin), vor fi mai atenti la brandurile care le permit mai multe modalitati de plata si vor cumpara mai mult de la cei care ofera produse prezentate cat mai realist – folosind tehnologii precum realitatea augmentata si virtuala.
Aplicatie de livrare (dezvoltata pe o structura predefinita)
Comenzile si transportul sunt mult mai usor de realizat printr-o aplicatie intuitiva care incurajeaza achizitiile. In functie de nevoile tale – implementare rapida sau personalizata integral – echipa noastra dedicata de dezvoltatori software este pregatita sa-ti transforme business-ul intr-un generator de vanzari.
FINANCIAR
Companiile cu activitatea principala financiara sunt in top trei industrii care au fost obligate sa migreze rapid catre o strategie digitala si sa ofere clientilor instrumente tehnologice sigure si de incredere.
In 2021 trendurile digitale continua sa produca schimbari in cadrul acestor companii, astfel ca acestea:
- se vor concentra mai mult pe capabilitatile tehnologice si mai putin pe interactiunile fizice;
- vor investi in modernizarea sistemelor;
- vor investi in gestionarea securitatii, identitatii si a confidentialitatii;
- vor construi si regandi spatiul de munca astfel incat sa fie mult mai sigur si modern.
Aplicatie pentru CIM Bank
Am dezvoltat o aplicatie mobila astfel incat clientul sa ofere o experienta de banking 3600 prin intermediul unor functionalitati extinse si servicii sigure.
SPATIUL DE LUCRU
- simplificarea si unificarea lucrului la distanta folosind micro aplicatii (focusate pe o singura activitate);
- imbunatatirea eficientei prin inteligenta artificiala si machine learning;
- un spatiu de lucru mult mai sigur si utilizarea IoT (internet of things).
Sursa: Wall Street Journal
IMOBILIAR
10 trenduri privind tehnologia in domeniul imobiliarelor la care ar trebui sa fii atent pentru a-ti optimiza strategia de business. Acestea se concentreaza in special in jurul aplicatiilor si platformelor digitale care sa ofere o evaluare mai exacta si, in acelasi timp, tehnici mai sofisticate care ajuta agentii sa determine valoarea unui produs nou sau unic.
- Platforme all-in-one (de tip marketplace);
- Instrumente digitale (de la plata electronica la transferul documentelor si semnaturi in format digital);
- Solutii pentru managementul datelor care provin din surse diverse si extragerea de informatii valoroase pentru a lua decizii corecte atat la nivel individual, cat si la nivel de business;
- Instrumente proactive (aplicatii inteligente) pentru a raspunde nevoilor cumparatorilor:
- Sincronizarea criteriilor de cautare cu ofertele existente;
- Tranzactii rapide – procese simplificate prin automatizari si trasfer de date si documente in format digital etc;
- Digitalizarea prezentarilor – experienta completa prin video-uri in timp real, virtual reality, augmented reality si fotografii 360;
- Instrumente de setare instant a vizionarilor, de exemplu via chat;
- Tururi virtuale intuitive si usor de accesat de pe orice dispozitiv – adaptarea la resursele pe care clientul le are disponibile fara a afecta calitatea vizionarilor de proprietati (ex., tururi virtuale disponibile direct de pe smartphone) inclusiv tehnologii de self-touring;
- Integrari online pentru activitati imobiliare diverse – de la notificari pe e-mail la transfer de documente, plati digitale, etc;
- Experiente personalizate – analiza comportamentelor in online ale potentialilor clienti si comunicarea prin mesaje personalizate.
Dezvoltarea unui marketplace
Acest tip de platforma aduce intr-un singur loc antreprenorii si clientii, oferind acces la o paleta larga de oferte comerciale .
Educatie
In anul trecut sectorul educational a fost fortat sa treaca din mediul offline in cel online. Impactul a fost resimtit de profesori, copii si parinti, deopotriva. Tendinta in 2021 este ca aceste capabilitati digitale sa creasca, 3 trend-uri remarcandu-se in mod special:
- Chatbots: instrumente importante prin care lectiile si procesul educational devin mai atractive, transformandu-l intr-unul conversational si mai prietenos;
- VR/AR: realitatea augmentata si virtuala raman un inlocuitor foarte bun pentru interactiunile fizice si sunt o metoda eficienta pentru a implica copiii in activitati potrivite pentru orice varsta (calatorii culturale sau zile educationale);
- Lectii virtuale: aceste tipuri de lectii au crescut in 2020 si vor continua sa evolueze si in anul 2021.
Turism
Industria turismului a fost, cu siguranta, printre cele mai afectate, iar provocarile vor continua si in 2021.
Chiar daca apetitul oamenilor pentru calatorit va fi mult mai mare dupa ce, timp de aproape un an, au fost obligati sa stea in casa, companiile de turism vor trebui sa ia in considerare 3 provocari majore:
- sa asigure siguranta prin masuri punctuale;
- sa-si asume riscul unor situatii in care se impune carantina;
- sa aiba o comunicare clara, transparenta si sa faciliteze platile pentru calatori.
Cateva exemple de tehnologii folosite de companiile din acest domeniu pentru a face fata provocarilor:
- chei contactless;
- legatura intre bilete si testele COVID-19;
- tehnologii touchless (check-in fara contact, porti biometrice la imbarcare si serviciul de mancare modificat astfel incat sa fie redus contactul cu personalul);
- instrumente digitale colaborative intre mai multe parti, pentru vanzatori (companii aeriene, hoteluri, companii de inchiriere de masini, etc. si agentii de turism).
Media si entertainment
Trendurile pentru industria de media si entertainment vor fi definite, in 2021, de 3 intrebari-cheie:
- Ce nevoi are consumatorul? Acces la continut original.
- trendurile: dezvoltarea unor solutii digitale dinamice ce vor permite companiilor sa adune informatii valoroase ca sa inteleaga tiparul comportamentului clientilor si sa asigure un flux continuu de continut de calitate.
- Ce vrea consumatorul? Sa aiba acces la experiente, in plus fata de produsele independente.
- trend: convergenta continutului si canalele de distributie.
- La ce se asteapta consumatorul? Noi modalitati prin care sa acceseze produsele media si de
entertainment.
- trendurile: companiile vor creste prin vizibilitate in timp real, informatii despre consumatori si control pe produse, servicii si active.
Bauturi si mancare
Industria mancarii va fi dominata in 2021 de 5 factori cheie:
- transparenta;
- livrare omnichannel;
- personalizare;
- mai putine interactiuni fizice;
- flexibilitatea platilor.
Tehnologia poate sa acopere cei 5 factori atat individual, prin functionalitati dedicate si aplicatii, dar si sa integreze toti factorii prin instrumente digitale (spre exemplu, printr-o aplicatie digitala completa: website + sistem de livrare + CRM + aplicatie de comandat mancare + meniu contactless + plati contactless).
Solutie completa de vanzari
Solutie completa pentru livrari, vanzari online, rezervari, comenzi si marketing:
- Website pregatit pentru vanzari online;
- Aplicatie mobila (iOS si Android) pentru oferte si comenzi;
- Aplicatie mobila cu CRM inclus (baza de date cu clienti);
- Meniu online (contactless);
Recrutare si HR
Inteligenta artificiala si automatizare pentru
- a salva timpul (comunicarea prin chatbots);
- a sorta profilele candidatilor mai rapid;
- a imbunatati calitatea angajatilor recrutati;
- a trimite oportunitati de job relevante candidatilor.
Platforma SaaS PEARN KANDOLA
O aplicatie “Software as a Service” (SaaS) care ofera o experienta mai buna utilizatorilor si creste interactivitatea cu produsele Pearn Kandola la mai multe niveluri de utilizator.
Vrei sa fii pregatit pentru provocarile anului? De ce ar trebui sa legi Roweb pentru proiectele tale digitale
TEHNOLOGII PE CARE LE UTILIZAM:
METODOLOGII
- Agile
- Scrum
- Kanban
- Waterfall
ROLURI PE CARE LE OFERIM
- Project managers
- Business analysts
- Developers
- Q&A specialists
- Scrum masters
- UX Designers
Sa incepi un proiect cu noi este foarte usor. Completeaza acest formular si trimite-ne detaliile relevante cu privire la nevoile tale de dezvoltare software, si noi vom reveni catre dumneavoastra cat se poate de repede cu un proiect schitat sau poate chiar cu o propunere de proiect (daca cerintele proiectului trimise in prealabil sunt complete).
Incepe noul tau proiect digital
cu echipa Roweb!
Surse: forbes.com, financesonline.com, irishtechnews.ie, hospitalitytech.com, www2.deloitte.com, foodindustryexecutive.com, recruitingblogs.com