Optimizare website eCommerce | Dezvoltare pentru Litera, folosind Magento 2, fara a interfera cu activitatea de business a clientului

Acest articol a fost publicat in categoria Clientii Roweb, Dezvoltare aplicatii business, Dezvoltare aplicatii eCommerce, Transformare digitala in .
optimizare website eCommerce

Daca ar fi sa rezumam in cateva cuvinte parteneriatul nostru cu Litera, una dintre cele mai mari edituri din tara, am putea spune: optimizare website eCommerce, prin apelarea la functionalitati intuitive, bazate pe Magento 2, fara a interfera cu activitatea de business a clientului.

Si toate acestea pornind de la necesitatile clientului de a oferi o experienta de cumparare placuta si ale cititorilor de a gasi rapid cartile de care sunt interesati.

Insa, povestea colaborarii cu Litera este mai complexa de atat.

Are in spate o echipa dedicata, care a facut fata cu brio provocarilor de a rescrie codul vechi (legacy code) si de a veni cu update-uri care sa mentina platforma in topul preferintelor, intr-o industrie dinamica, marcata de concurenta puternica.

Iar daca te numeri printre cei curiosi sa afle mai multe insighturi despre acest parteneriat, te invitam sa parcurgi acest material.

Din acest blog post vei afla:

  • care erau necesitatile Litera, in momentul in care a inceput colaborarea cu echipa noastra;
  • care au fost provocarile echipei de dezvoltare si cum a reusit sa le faca fata;
  • care sunt principalele functionalitati si ce impact au acestea asupra utilizatorilor;
  • ce inseamna echipa din spatele procesului de dezvoltare;
  • next steps: ce urmeaza dupa perioada de implementare.
optimizare website eCommerce

 

Litera – brand romanesc, orientat spre dezvoltarea unei platforme care are la baza nevoile cititorilor

Cu experienta de peste 30 de ani in industria editoriala, Litera este un brand 100% romanesc, care pune la dispozitia clientilor carti in format print, electronic si audiobook-uri (prin platforma subsidiara Voxa.ro) si care se remarca prin varietatea de categorii si produse.

In primii 25 de ani de existenta (mai precis, 1989-2014), amploarea brandului a fost atat de mare, incat a reusit sa editeze peste 4.000 de titluri. Acestea au avut un tiraj de aproximativ 46 de milioane de exemplare.

Insa, colaborarea cu acest brand are la baza viziunea pe care o avem in comun. Litera este o companie orientata spre dezvoltare, care a decis sa investeasca in transformarea digitala a business-ului sau si sa adauge functionalitati care sa ofere utilizatorilor o experienta intuitiva si placuta.

 

Necesitatile clientului: cerintele proiectului si cum am raspuns la ele

Fiecare business este diferit. Fiecare owner de afacere are propriile necesitati care il determina sa ia anumite decizii.

Tocmai de aceea, in urma analizei de business, recomandam adesea solutiile custom, care sa se plieze perfect pe nevoile specifice ale fiecarei companii.

Iar Litera nu a fost o exceptie.

Cand am interactionat pentru prima data cu echipa Litera, am aflat care erau problemele pe care aceasta le intampina. Si anume:

  • lipsa unei platforme sigure, care sa respecte normele de securitate si care sa nu dea dovada de vulnerabilitati in fata atacurilor cibernetice;
  • lipsa unei platforme stabile, care sa faca fata volumului de trafic ridicat, mai ales in perioade de varf precum Sarbatorile de iarna sau Black Friday.

Din punct de vedere tehnic, platforma existenta inainte de a colabora cu noi, nu putea tine pasul cu popularitatea in crestere a brandului. Codul era unul invechit, iar platforma nu putea primi update-uri. Asa ca a fost nevoie de rescriere.

De asemenea, aceasta rula pe servere inchiriate, avand parte de un suport minim din partea echipei care se ocupa de administrare.

Totodata, la cele mentionate anterior se adauga necesitatea fireasca a clientului de a nu stopa procesul de vanzare, pentru a nu genera pierderi mari. Cu atat mai mult cu cat dezvoltarea a implicat o investitie mai indelungata de timp, iar business-ul ar fi fost cu siguranta afectat.

 

Principalele functionalitati dezvoltate pentru Litera si impactul lor asupra userilor

Dezvoltarea de functionalitati a pornit de la necesitatile a doua categorii de useri.

Pe de-o parte, este vorba despre cititorii care aveau nevoie sa ajunga usor la produsele dorite.

Tinand cont de acest aspect, am dezvoltat:

Un sistem de filtrare intuitiv. Platforma vine cu o multime de produse si categorii. Cu toate astea, navigarea usoara a cititorilor a fost unul dintre aspectele pe care le-am luat in considerare inca de la inceput.

Astfel, userii au dispozitie listinguri speciale precum: cele mai vandute carti, cele mai citite, noutati, oferte speciale. Toate acestea sunt evidentiate prin widgeturi dinamice.

De asemenea, am integrat un sistem de cautarea avansata dupa titlul cartii, autor sau colectie. Sortarea se poate realiza si in functie de pret, de reducerile care au fost aplicate sau de data aparitiei. Partea de filtrare se poate realiza in functie de categorie, stoc, domeniu, colectie sau varsta.

optimizare website eCommerce

 

Si pentru ca sunt cititori care vor sa descopere opera completa a diversilor scriitori, am creat pagini dedicate de autor unde se gasesc toate volumele disponibile pe platforma Litera.

optimizare website eCommerce

 

Pentru cititorii care vor sa intre primii in posesia cartilor, am creat un sistem de precomanda. Practic, acestia pot opta pentru un abonament, prin care le vor fi livrate pe rand cartile aflate in curs de publicare, pe masura ce acestea apar.

Iar pentru a nu pierde informatii importante, am creat un sistem de notificari trimise prin e-mail care le aduce la cunostinta cititorilor ca un volum a revenit in stoc.

Mai mult decat atat, Litera si-a propus sa creeze o comunitate de cititori. Astfel, platforma le ofera posibilitatea de a-si exprima parerea despre o carte printr-un sistem de rating pe baza de stelute.

optimizare website eCommerce

Sistemul de comanda a fost gandit ca unul usor, existand posibilitatea pentru cititori de a cumpara carti apeland la doua optiuni: optiunea crearii unui cont si optiunea de comanda rapida fara cont.

optimizare website eCommerce

 

Avantajul crearii unui cont de cititor este dat de faptul ca acesta pastreaza un istoric al comenzilor, care poate fi accesat in orice moment.

optimizare website eCommerce

Pe de alta parte, asa cum am mentionat anterior, o parte semnificativa a functionalitatilor a fost gandita pentru echipa care se ocupa de managementul platformei.

Functionalitatile au ca scop fluidizarea procesului de vanzare, prin alinierea celor trei directii care definesc business-ul: partea de gestionare a comenzilor (de la plasare pana la livrare), partea de marketing si partea de comunicare cu cititorii.

optimizare website eCommerce

 

Astfel, in procesul nostru de optimizare website eCommerce, am integrat un sistem de livrare prin easyBox. Am creat optiunea de chat, prin integrarea cu doua dintre cele mai populare platforme: Whatsapp & Facebook Messenger.

Pentru partea de promotii, am implementat un modul de discounturi bazat pe coduri promotionale care pot fi oferite cititorilor.

Tot din aceasta categorie fac parte headerele si bannerele care se pot schimba si adapta in functie de ofertele pe care echipa Litera intentioneaza sa le evidentieze.

De asemenea, printr-un sistem automat bazat pe un algoritm care le analizeaza comportamentul din platforma, cititorii pot primi sugestii de produse personalizate, functionalitate care permite echipei Litera sa-si sustina procesul de upselling.

Interconectarea platformei cu celelalte branduri subsidiare de audiobooks si carti in format electronic, permite echipei sa aiba o imagine de ansamblu asupra procesului de achizitie, in timp ce cititorii pot avea acces direct la alte produse care le-ar putea fi de interes.

Atat echipa Litera, cat si cititorii pot afla instant costurile finale ale produselor comandate si datele aproximative de livrare, datorita unui calculator automat pe care le-am implementat in platforma.

Vrei sa afli mai mult? Descopera mai multe detalii tehnice in Studiul de caz.

In ceea ce priveste implementarea functionalitatilor mentionate anterior, clientul a fost in permanenta la curent cu statusul proiectului. Metodologia Agile pe care o folosim in dezvoltarea solutiilor noastre software, ne ajuta sa mentinem un ritm de lucru organizat, bazat pe comunicare eficienta si transparenta.

Dupa colaborarea cu noi, platforma a devenit mult mai flexibila, reusind sa se adapteze schimbarilor din business si din industrie.

Ai si tu nevoie de o platforma eCommerce precum Litera?

Contacteaza-ne!

 

Echipa din spatele codului | Cine sunt cei care au contribuit la realizarea acestui proiect?

Proiectul nu s-ar fi putut realiza fara implicarea unor developeri cu experienta, atenti la detalii si care sa tina cont de necesitatile clientului.

Astfel, am alocat o echipa completa de dezvoltare care a inclus:

Consultant Business

Project Manager

Software Developeri

UX Designeri

Experti QA

optimizare website eCommerce

„Colaborarea cu clientul a fost optima. Receptivitatea lui la propunerile Roweb si disponibilitatea acestuia la discutii deschise au facut colaborarea mult mai usoara si fara tensiuni. Lucrul cu echipa desemnata proiectului Litera s-a bazat in special pe colaborare, iar flexibilitatea si adaptabilitatea colegilor la cerintele clientului au reprezentat un avantaj.”

optimizare website eCommerce

Nina Constantin

Project Manager Litera

Parteneriatul cu Litera a inceput in 2021 si este un proiect ongoing. Partea de rescriere a codului si optimizarea a website-ului s-au incheiat, insa clientul are nevoie in continuare de functionalitati noi, care sa-l ajute sa tina pasul cu tendintele din industrie. Iar echipa noastra ii ofera in continure suportul de care are nevoie pentru a-ti atinge scopul.

 

De ce a am ales Magento 2 pentru optimizare website eCommerce in cadrul proiectului Litera?

Avand in vedere necesitatile clientului, Magento 2 s-a dovedit o alegere potrivita datorita arhitecturii sale solide, care a permis optimizarea procesului de achizitie.

De asemenea, Magento 2 a venit perfect in completarea strategiei de fidelizare a cititorilor si upselling pe care Litera o avea in plan. Folosirea infrastructurii cloud ne-a permis sa oferim clientului backup al datelor si norme de siguranta ridicata.

In acelasi timp, Magento 2 a permis integrari 3rd parties, care au adus functionalitati suplimentare.

optimizare website eCommerce

“Pornind de la exemplul Litera, recomandam solutiile de tip integrare cloud deoarece clientul beneficiaza de backup complet al datelor, precum si de scalare automata a infrastructurii de productie in perioadele de trafic intens ”

optimizare website eCommerce

Stefan Nicolae

Pitesti Open-Source Manager & Head of eCommerce

 

Din experienta Roweb in optimizare website eCommerce:

Unul dintre atuurile pe care le-am adus in colaborarea cu Litera, a fost experienta noastra in dezvoltarea de proiecte nationale si internationale. Astfel, Litera nu este primul proiect din categoria edituri & carti la a carei transformare digitala am contribuit.

Vezi aici inca un exemplu

Echipa Roweb inseamna 130 de experti. Mai mult de jumatate dintre acestia au experienta de seniori si pot coordona dezvoltarea de proiecte custom si complexe, dintr-o varietate de industrii si verticale.

Fiind un provider de servicii outsourcing, Roweb are experti care pot acoperi toate rolurile procesului de dezvoltare end-to-end, de la analisti de business care determina directia de dezvoltare, la project manageri care coordoneaza activitatea developerilor si testari care ajuta la eliminarea bug-urilor.


Exemple de proiecte


Spotlight

Magento / CSS3 / HTML5 / Ajax / Webservices


Mr Crispy

Magento / CSS3 / HTML5 / Ajax / Webservices