Nu este usor sa fii primar. De altfel, presedintele american Lyndon Johnson a spus “Cand greutatile presedintiei par deosebit de grele, intotdeauna imi reamintesc ca ar fi putut mai rau. As fi putut fi primar.”
Ca primar esti in prima linie cand vine vorba de deciziile guvernului, si de cele mai multe ori ti se impun decizii foarte clare. Cand deciziile nu merg asa cum ar fi trebuit, esti persoana care trebuie sa iasa in fata electoratului, iar cand deciziile au avut rezultate foarte bine, puterea centrala isi asuma creditul. Scopul principal, din pozitia de primar, este sa ai grija de rezidentii (si non-rezidentii) orasului, sa-i protejezi si sa le asiguri cea mai buna calitate a vietii cu ceea ce primesti de la guvern.
In timp ce ai auzit de beneficiile unui oras inteligent, adevarul este ca niciodata nu ai luat in considerare aceasta posibilitate. In special din cauza faptului ca, asa cum a aratat un studiu Deloitte, sunt prea multe prioritati concurente.
Pe langa aceste prioritati concurente, sunt multiple provocari care trebuie adresate. Din fericire, exista o solutie software care poate sa adreseze toate aceste provocari si sa te ajute sa faci primul pas catre un smart city.
Aplicatia SmartCity este o solutie digitala completa care simplifica administrarea problemelor semnalate de cetateni si creste comunicarea in cadrul comunitatii. Solutia software include trei modele care sunt in continua comunicare:
- aplicatia de telefon mobil – disponibila pe toate tipurile de telefoane mobile si care poate fi accesata atat de cetateni, cat si de primar, consiliul general si angajatii primariei;
- website – disponibil pentru cetateni, cat si pentru primar, consiliul general si angajatii primariei;
- platforma de administrare – poate fi accesata doar de catre primar, consiliul general si angajatii primariei.
Care sunt cele mai presante provocari pe care aplicatia SmartCity le poate adresa si cum iti poate ajuta orasul sa devina mai bun?
#1 Infrastructura
Cand te gandesti la orase inteligente, primul lucru care-ti vine in minte este ca sunt foarte scumpe.
Motivul este simplu – un exemplu de oras inteligent implica tehnologia pe senzori pentru a colecta si analiza informatia, pentru a imbunatati standardul de viata al cetatenilor. Senzorii colecteaza date despre orice, de la statistici despre orele de varf, la infractiuni si calitatea aerului.
Insa, pentru a putea instala acesti senzori este nevoie de o infrastructura complicata si costisitoare, pe langa lucrarile de intretinere ale acestor senzori.
Majoritatea ariilor urbane au intampinat deja provocari pentru a inlocui infrastructura veche de cativa zeci de ani, cum ar fi tevile, cablurile sau tunelurie de transport, pentru a fi inlocuite cu internet de mare viteza. De altfel, serviciile de mare viteza ale furnizorilor de internet sunt in crestere, cu toate ca sunt arii ale orasului care sunt greu de accesat.
De asemenea, finantarea pentru noi proiecte de infrastructura este limitata, iar procesul de autorizare poate dura ani de zile. Instalarea unor noi senzori poate cauza probleme temporare, dar frustrante, pentru oamenii din oras.
Cum abordeaza SmartCity problema infrastructurii?
Solutia SmartCity este dezvoltata astfel incat sa foloseasca cat mai putine resurse, in timp ce ajuta primariile sa elimine birocratia, sa creasca eficacitatea angajatilor si sa imbunatateasca increderea cetatenilor.
Atat cetatenii, cat si municipalitatea, au nevoie de doar doua chestiuni:
- o conexiune la internet – fie prin wi-fi, fie printr-un furnizor;
- orice tip de smartphone.
In acelasi timp, solutia SmartCity a fost dezvoltata astfel incat sa fie implementata rapid, indiferent de marimea administratiei locale.
Solutia noastra nu are nevoie de alte investitii in infrastractura, deoarece a fost conceputa sa fie un pod de comunicare si incredere intre cetateni si primar.
#2 Lipsa profesionistilor din interiorul primariilor
Cati angajati care pot sa inteleaga intregul proces tehnologic al unei solutii software se afla intr-o primarie? Destui de putini, in cazul in care se pot gasi in primarie. Mai mult, procesul de invatare al unor noi skill-uri tehnice sau dezvoltarea si administrarea unei solutii care sa faca orasul mai inteligent este foarte ineficient, atat din punct de vedere al costurilor, cat si al timpului.
De aceea, lipsa profesionistilor este o alta provocare pe care trebuie sa o adreseze orasele care vor sa devina inteligente. Expertii tehnici sunt o necesitate, deoarece ei pot, cu succes, crea o strategie pentru un oras inteligent.
Astfel, primariile ar trebui sa includa in bugetul lor constructia unui nou departament, care include numarul necesar de profesionisti pentru a crea o strategie, sa inteleaga tehnologia, dar si sa administreze solutia software in fiecare zi.
Cum rezolva solutia SmartCity lipsa profesionistilor din interiorul primariilor?
Administrarea unui oras, indiferent de marimea lui, este dificila. De multe ori, cetatenii nu stiu cum primaria le imbunatateste viata, in fiecare zi; insa, prin investitia in aceasta platforma, primariile vor deveni un partener pentru problemele zilnice cu care se confrunta cetatenii, fara sa fie necesar sa angajeze specialisti.
SmartCity a fost dezvoltata astfel incat sa faciliteze accesul tuturor departamentelor din primarie si oficiilor guvernamentale, fara sa ai nevoie de un training laborios.
Tot ce trebuie sa stii despre cum sa administrezi platforma SmartCity poate fi invatat in cateva zile.
#3 Depasirea barierelor legislative
Atunci cand trebuie sa dezvolti un proiect de oras inteligent, confidentialitatea si siguranta cibernetica sunt componente cruciale pentru implementarea unei solutii intr-un oras, mai ales atunci cand trebuie sa cresti increderea cetatenilor, si poate avea consecinte nedorite, cum ar fi incetinirea inovatiei.
Conform unui studiu, 58% dintre orasele inteligente din Vestul Europei, considera ca cel mai mare obstacol pe care trebuie sa-l depaseasca o reprezinta legile si politicile restrictive, in special datorata Protectiei datelor cu caracter personal (GDPR), care restrange modalitatea prin care orasele pot folosi datele cetatenilor.
Cum rezolva SmartCity problema GDPR-ului?
Platforma noastra respecta in totalitate regulile GDPR-ului si asigura dreptul la confidentialitate al fiecarui utilizator.
#4 Includerea tuturor cetatenilor, indiferent de varsta
Conform unui raport de la Deloitte, initiativele pentru a face orasele mai inteligente au potentialul de a imbunatati implicarea cetatenilor, sa extinda accesul la serviciile publice, dar si sa incurajeze dezvoltarea economica. Cu toate acestea, deficientele in proiectarea si implementarea oraselor inteligente, cuplate cu diviziunea digitala intre segmentele de cetateni, poate lasa anumite comunitati in urma.
In ultima decada, initiativele pentru a face orase mai inteligente au folosit tehnologia in mai multe moduri. Dintre acestea, platformele de date si sistemele bazate pe tehnologia cloud au fost cele care au permis cel mai mult institutiilor publice sa adune date si sa ia decizii pe baza acestora, in interesul cetateanului. De asemenea, aplicatiile dezvoltate pentru telefoanele mobile au permis rezidentilor sa comunice mai usor cu primariile si oficialii guvernamentali locali.
Cum rezolva SmartCity problema incluziunii sociale?
Solutia SmartCity a fost conceputa si dezvoltata avand in minte ceea ce au nevoie toti utilizatorii, indiferent de varsta sau pregatire – sa fie la fel de usor de navigat precum cumparaturile online. Functionalitatile sale sunt foarte intuitive si poate fi folosita de utilizatori care sunt cel putin familiarizati cu retelele sociale.
Pe langa designul sau foarte intuitiv, solutia SmartCity poate fi folosita pe mai multe dispozitive – telefon mobil, laptop sau tableta – indiferent de sistemul de operare.
4 beneficii majore daca implementezi solutia SmartCity in orasul tau
- Angajatii primariei nu trebuie sa mai administreze manual toate actele si cererile.Aplicatia SmartCity este dezvoltata astfel incat sa reduca dramatic nevoia de acte fizice pentru a rezolva o cerere sau o problema semnalata de cetatean, astfel ca vor scadea costurile si se va salva timp pe mai multe departamente.
- Interactiunea online instanta cu cetatenii este o metoda foarte eficienta de comunicare a deciziilor primariei, in timp ce sunt reduse, dramatic, pericolele de sanatate publica. De exemplu, daca trebuie sa anunti unde se poate vaccina populatia impotriva vaccinului COVID-19, sau daca o strada este blocata din cauza renovarilor, o poti face foarte usor si rapid.
- Ofera cetatenilor un sentiment de siguranta si securitate, prin faptul ca le dai posibilitatea de a face parte dintr-o comunitate – orice sesizare venita din partea cetatenilor, spre exemplu, ca exista o haita de caini agresiva in anumite parti ale orasului, sau ca o masina a fost vandalizata, este instant trimisa catre departamentele primariei, indiferent de orele de lucru. Astfel, cetateanul si-a alertat co-cetatenii si ii ajuta sa se simta mai in siguranta, in timp ce il informeaza pe primar, dar si pe angajatii primariei, de o anumita problema ce ar trebui rezolvata in cat mai scurt timp.
- Prin folosirea unei conexiuni in timp real cu cetatenii, le ofera acestora sentimentul ca sunt ascultati, si, cel mai important, ca pot sa participe in mod activ la viata orasului. Prin aplicatia mobila care le permite sa trimita sesizari instant, sa ii alerteze pe ceilalti si sa aiba la dispozitie o harta care se actualizeaza constant, va creste sentimentul de apartenenta al cetatenilor si vor avea incredere mai mare in primarie si reprezentantii sai.
Aplicatia SmartCity pentru telefonul mobil disponibila pe toate tipurile de telefoane
Pentru a dezvolta o aplicatie de telefon mobil care sa poata fi folosita de toata lumea, ne-am concentrat eforturile pentru a avea un design simplu, cu functionalitati care sunt eficiente, indiferent de tipul de telefon mobil folosit de cetatean. In acest fel, ei pot sa semnaleze problemele din oras la fel de usor ca si cand ar comanda online. Printre functionalitati se numara:
- incarcarea directa a semnalmentelor cu privire la oras – pot sa fie atat in text, cat si cu poze;
- pot sa vada in timp real cand s-a solutionat o cerere;
- email instant catre departamentul responsabil;
- totul este facut online, nu este nevoie de cereri fizice sau deplasari;
- toate cererile pot sa fie vazute pe harta aplicatiei;
- acces la modalitatea de contact a departamentelor din primarie.
Portalul online SmartCity
Portalul online SmartCity va asigura o transparenta mai mare a deciziilor pe care le ia primaria si consiliul general, dar si cum au fost rezolvate cererile si problemele semnalate de cetatean. Printre functionalitati se numara:
- design responsive, personalizat cu elementele de brand (logo, culori, etc);
- sistem CMS integrat pentru managementul eficient si simplu al continutului (articole, noutati si evenimente);
- maparea sesizarilor (localizare pe harta);
- sesizarile pot fi adaugate atat de cetateni, cat si de angajatii autoritatilor locale;
- pagina dedicata pentru fiecare departament cu detalii privind datele de contact si programul;
- acces rapid la statistici si rapoarte;
- instalare Google Analytics, Google Search Console, Facebook microdata si generare sitemap.xml;
- instalare certificat SSL hosting gratuit;
- respectare GDPR;
- mentenanta website;
- actualizari de securitate;
- actualizari SEO (in raport cu algoritmii Google);
- portalul poate fi folosit atat individual, cat si integrat cu aplicatia mobila si platforma de Backoffice online.
Platforma de administrare a aplicatiei software SmartCity – un sistem intuitiv dezvoltat dupa nevoile angajatilor primariei si a organizatiilor guvernamentale
Cererile si semnalementele trimise de catre cetateni sunt primite in timp real si comunicarea cu cetatenii este gestionata automat.
- Ce sesizari a adaugat un cetatean?
- Doriti sa informati cetatenii despre evenimente noi?
- Vreti sa-i tineti pe cetateni la curent cu ultimele noutati cu privire la oras?
- Doriti sa administrati intr-un singur loc toate sesizarile adunate de pe toate canalele de comunicare?
Puteti vedea toti utilizatorii intr-un singur loc. Le puteti administra cererile, sesizarile si ce drepturi au in platforma
Cateva functionalitati ale platformei de administrare a aplicatiei SmartCity:
- atunci cand o noua sesizare este incarcata in aplicatia mobila, sistemul trimite automat email-uri catre departamentele responsabile;
- sincronizare rapida intre activitatile tuturor institutiilor si rezolvare mai rapida si mai eficienta a sesizarilor;
- editari intuitive pentru sesizari / evenimente / informatii (listare / mapare pe harta / filtrare / adaugare / editare / stergere);
- optiuni multiple de vizualizare a sesizarilor (categorii / subcategorii / departmente);
- management intuitiv pentru utilizatori externi si interni (listare / adaugare / editare / stergere);
- editari rapide si management facil pentru orase si judete (listare / adaugare / editare);
- localizare sesizari – pot fi vizualizate direct in Google Maps astfel incat angajatii autoritatilor locale sa poata ajunge la ele imediat;
- notificari instant in aplicatia mobila pentru fiecare adaugare noua – eveniment / sesizare / informare – si pentru modificarile de status ale celor existente.
Puteti vedea sesizarile, ce utilizator al platformei a adus in atentia dumneavoastra o anumita problema, puteti bifa ce sesizari au fost rezolvate
Ai descoperit o oportunitate de piata si vrei o solutie software?
Avem peste 130 de dezvoltatori si iti putem oferi o echipa completa de dezvoltatori software cu experienta, cu mai mult de 10 ani de experienta doar in Roweb, si cu capacitatile tehnice pentru a rezolva probleme particulare cu care se confrunta compania.
De asemenea, vei salva timp si bani cu tot procesul de angajare. Vei beneficia de experienta a peste 18 ani de cand suntem pe piata, cu echipe care fac parte din Roweb de la inceput si sunt specializati in industrii precum: recrutare si HR, imobiliare, retail si e-commerce, turism si ospitalitate, caritate si ONG-uri, asociatii, asigurari, servicii financiare, comercializarea echipamentelor IT, transport si logistica, e-health, printre altele.
TEHNOLOGII PE CARE LE UTILIZAM:
METODOLOGII
- Agile
- Scrum
- Kanban
- Waterfall
ROLURI PE CARE LE OFERIM
- Project managers
- Business analysts
- Developers
- Q&A specialists
- Scrum masters
- UX Designers