Contextul actual, in ceea ce priveste transformarea digitala, este definit de orientarea catre dezvoltare, adaptarea la schimbarile socio-economice si dorinta antreprenorilor de a tine pasul cu progresul firesc al tehnologiilor. Astfel, vorbim despre un mediu efervescent, in care solutiile software au devenit o necesitate pentru business-urile din toate industriile.
Insa, in 2018, contextul referitor la digitalizare era complet diferit.
Drept urmare, cand Bogdan Neagu, ownerul Seatbelt (companie care activeaza
in industria protectia muncii), a decis sa investeasca in digitalizare nu
exista o presiune semnificativa in aceasta directie pe piata –
ceea ce ne-a
surprins placut.
In Romania, transformarea digitala a afacerilor era inca la inceput, majoritatea investitiilor in digitalizare fiind realizate in industrii precum telecomunicatii, media si publicitate, servicii bancare, comert electronic etc.
In industrii precum protectia muncii, digitalizarea nu era cu siguranta o prioritate, domeniul confruntandu-se adesea cu etichete precum: „birocratie greoaie” & „proceduri coplesitoare”.
„Adaptarea la noul mod de lucru – digitalizat – nu a fost neaparat simpla. Schimbarea a creat si la noi rezistenta si ne-am asteptat la acest lucru pentru ca a insemnat o scoatere a angajatilor din zona de confort, de familiaritate. Beneficiile digitalizarii au aparut, insa, rapid la toate nivelurile astfel ca, la aproximativ un an si jumatate de la implementare, nimeni nu mai era sceptic si digitalizarea a devenit o normalitate.”
Owner Seatbelt
Ce inseamna digitalizarea unei companii care activeaza pe o piata tehnica de nisa
Seatbelt ofera consultanta si inspectii periodice de siguranta, avand in portofoliul sau branduri de renume. Denumirea sa nu este intamplatoare: „seat belt” (din EN – centura de siguranta) face referire la activitatea de baza a companiei: aceea de a servi drept centura de protectie a celor care desfasoara activitati profesionale.
Astfel, printre serviciile oferite de Seatbelt amintim:
- SSM & situatii de urgenta,
- instruire SSM-SU & training live,
- evaluare riscuri,
- servicii RSVTI,
- e-learning & training online,
- documentatie si intocmire dosare SSM-SU.
Seatbelt are drept slogan „Suntem ceea ce protejam” – ceea reprezinta si o demonstratie a angajamentului pe care il iau fata de activitatea pe care o desfasoara. Astfel, am reusit sa identificam inca de la inceputul colaborarii noastre cateva valori pe care le avem in comun: respectul pentru clienti, responsabilitatea in oferirea de servicii calitative, atentia la detalii, incadrarea in termene limita.
Asa cum spuneam anterior, spre deosebire de alte companii, Seatbelt a reusit sa-si identifice rapid nevoile de business si sa gandeasca o strategie de automatizare a proceselor si digitalizare, prin solutii software inteligente.
Iar echipa noastra a avut provocarea de a transforma abordarea de business Seatbelt intr-o solutie tehnica flexibila, luand in considerare specificul afacerii, cerintele pietei si nevoile dinamice ale clientului.
Din punct de vedere tehnic, colaborarea cu echipa noastra de developeri s-a concretizat in:
- o solutie de tip CRM cu versiune web si Mobile
- o platforma de e-learning.
Solutia CRM custom – Platforma care a permis managementul datelor despre clienti si accesibilitatea informatiilor
Atunci cand a apelat la serviciile noastre, Seatbelt se confrunta cu o gestionare greoaie a informatiilor despre clientii sai. Fiind vorba de un volum mare de informatii, pierderea de date importante si lipsa securitatii erau impedimente care blocau fluxul de activitati.
Angajatii foloseau instrumente precum Excel pentru a putea pastra o evidenta corecta a datelor, dar comunicarea intre birouri si departamente era destul de dificila.
Inainte de a lucra cu noi, Seatbelt incercase dezvoltarea unor solutii cu alte companii, insa niciuna dintre acestea nu parea sa rezolve pe deplin problema.
Astfel, dupa ce au realizat o analiza amanuntita a business-ului, developerii nostri au putut dezvolta o solutie custom, care sa raspunda nevoilor particulare ale clientului. Solutia dezvoltata permitea atat comunicarea de la birou, cat si pastrarea legaturii cu agentii de pe teren (care la randul lor aveau de gestionat volume mari de date).
Printr-o serie de functionalitati intuitive, solutia CRM permite utilizatorilor sai sa faca check-in la o locatie, sa efectueze un audit, sa verifice starea unui sediu, sa semnaleze probleme si sa verifice echipamentele RSVTI (cum ar fi ascensoarele, macaralele, stivuitoarele si multe altele).
De asemenea, consultantii Seatbelt primesc notificari de tip push pentru a fi informati cand echipamentul este pe punctul de a expira, cand li sunt atribuite noi sarcini de lucru de la managerul lor sau chiar cand trebuie sa-si seteze mementouri pentru viitoarele vizite.
Dupa ce isi incheie activitatea la acea locatie, utilizatorul are posibilitatea de a face check-out, ceea ce ii permite sa verifice daca a aplicat corect toate procedurile in vigoare.
„Prima solutie dezvoltata pentru Seatbelt a fost un CRM web si mobile. Ne-a ajutat foarte mult faptul ca aveam experienta pe dezvoltarea de solutii CRM comple si veneam deja cu un know-how valoros din proiecte si industrii similare.
Am inteles rapid ce se dorea dezvoltat si complexitatea pe care o presupunea solutia. In plus, ne-am dat seama ca trebuie sa ramanem constant deschisi la modificari si flexibili pentru ca specificitatea domeniului si business-ului impunea un proces de invatare cu privire la ce merge digitalizat in companie si ce nu.”
Project Manager @Roweb
“Pe tot parcursul colaborarii au dat dovada de flexibilitate, avand in vedere faptul ca nevoile Seatbelt sunt in continua schimbare si de multe ori a trebuit sa punem unele task-uri in asteptare pentru a realiza altele.
Echipa a inteles foarte bine modul de organizare si desfasurare al lucrurilor la Seatbelt si s-a adaptat la schimbarile de curs.
Avand in vedere ca suntem un client exigent, au facut o treaba grozava si au fost mereu alaturi de noi, venind chiar cu idei noi pentru crearea de platforme care sa raspunda nevoilor noastre.”
General Manager la Seatbelt Consulting
Prin solutia CRM, Seatbelt a reusit sa renunte la procedurile invechite, sa comunice mai usor si sa creeze o legatura stabila intre agentii de teren si birourile din toata tara.
Pe langa imbunatatirea procesului de comunicare, organizarea procedurilor, remindere si stabilirea de termene limita, solutia custom dezvoltata de Roweb pentru Seatbelt inseamna si:
- Posibilitatea de cartografiere a locatiilor clientilor – ceea ce a dus la crearea unei baze de date complexe, cu informatii despre punctele de lucru ale colaboratorilor Seatbelt, pentru a se putea realiza o verificare corecta a acestora.
- Instrument de gestionare a sarcinilor all-in-one – atat angajatii Seatbelt, cat si clientii acestora pot sa creeze si sa gestioneze diferite sarcini in cadrul aceleasi platforme.
- Modul de contabilitate – CRM-ul poate fi folosit pentru a monitoriza toate activitatile desfasurate de consultanti si utilizatori.
- Modul accident – permite o evidenta a tuturor accidentelor care au loc in timpul programului de lucru.
- Sistem de rapoarte – usor de accesat si de inteles, pentru urmarirea progresului activitatii de lucru.
„Am preluat colaborarea cu Roweb in 2019, cand proiectele erau deja in derulare. Am fost placut surprins sa vad ca echipa lucreaza cu entuziasm si le-a fost foarte usor sa imi prezinte si mie proiectul, sa-mi arate ce au facut si vor dezvolta in continuare. Si, desigur, sa-mi explice ce au nevoie de la mine pentru a finaliza dezvoltarea.”
General Manager la Seatbelt Consulting
Platforma Seatbelt de e-learning, dezvoltata in contextul pandemiei
Avand in vedere suita de servicii complexe pe care Seatbelt le ofera, compania a decis crearea unui platforme de e-learning dedicate, construita pornind de la tehnologia CRM existenta anterior.
Seatbelt a dorit crearea unui hub informational nelimitat, care poate fi folosit de catre utilizatori de la distanta.
Platforma permite un management al tuturor activitatilor de e-learning si este bazata pe un set de standarde tehnice pentru produsele software de e-learning: SCORM (Sharable Content Object Reference Model).
Platforma de e-learning Seatbelt este un proiect in derulare pe care echipa noastra il optimizeaza, personalizeaza si extinde continuu pentru a raspunde nevoilor dinamice ale clientului.
Astfel, atunci cand dezvoltam solutia, luam in considerare optimizarea rolurilor si a permisiunilor pentru a acoperi toate cerintele de e-learning si management.
Impactul solutiilor oferite de Roweb pentru Seatbelt:
De la general la particular, solutiile software Roweb au insemnat pentru Seatbelt:
- reducerea costurilor de salarizate cu 15%, datorita functiilor de automatizare
- cresterea de 4x a eficientei in desfasurarea anumitor activitati
- 0% erori provenite din date nesincronizate
„Am inceput sa investim in transformare digitala cu mult timp inainte de pandemie prin dezvoltarea unei solutii CRM. Faptul ca deja experimentasem digitalizarea si am avut timp sa ne acomodam cu ea si sa ii simtim din plin beneficiile ne-a ajutat sa fim mult mai pregatiti in perioadele de lockdown si lucru de la distanta.
Dezvoltarea solutiei de e-learning a venit, asadar, pe un teren deja batatorit si lucrurile s-au intamplat mai repede si mai usor. Atat angajatii, cat si clientii erau familiarizati cu un sistem de lucru Agile care se baza pe solutii digitale. Adaptarea a fost, astfel, rapida si acest lucru a generat stabilitate business-ului si ne-a consolidat pozitia de lider in piata.”
Owner Seatbelt
Și pentru ca ne place sa monitorizam atent progresul tuturor proiectelor pe care le dezvoltam pentru clientii nostri, in cazul Seatbelt putem vorbi chiar despre un timeline al impactul pe care proiectele dezvoltate cu Roweb le-au avut asupra departamentelor:
Imediat dupa implementare: Primele rezultate au fost percepute la nivel de top management. Am colaborat indeaproape cu departamentul de conducere Seatbelt pentru a le intelege viziunea si a ne putea alinia procesul de dezvoltare cu valorile si asteptarile lor. Astfel, putem vorbi despre o observare a cresterii calitatii serviciilor si a eficientei proceselor.
In prima jumatate de an de la implementare: Angajatii Seatbelt incep sa realizeze si sa constientizeze ca munca lor s-a simplificat considerabil, prin reducerea proceselor repetitive si consumatoare de timp. Astfel, ei au acces mai rapid la informatiile necesare, au mai clare sarcinile de lucru si obiectivele pe care trebuie sa le urmareasca.
Nivelul urmator de manageri, respectiv cei regionali, observa si ei utilitatea solutiilor digitale, reusind sa gestioneze mai usor echipele, sa le monitorizeze progresul si sa se ocupe de realizarea rapoartelor.
Urmatoarea faza de observare a progresului este la 18 luni dupa implementarea principalelor functionalitati si consta in alocarea unui manager pe partea de digitalizare, intreaga activitate a companiei aliniandu-se, astfel, la o abordare de tip Agile.
Descarca pdf-ul dedicat pentru a vedea mai multe rezultate
„Ce ne-a ajutat sa acceleram procesul de transformare digitala si sa obtinem o solutie care sa reflecte corect nevoile interne si externe ale companiei a fost faptul ca am lucrat cu o echipa de development foarte flexibila si capabila sa inteleaga business-ul. Echipa Roweb a reusit sa se plieze rapid pe cerintele noastre si sa ne ofere solutii tehnice pentru nevoile nou aparute.”
Owner Seatbelt
Vrei o solutie precum cea dezvoltata pentru Seatbelt?