Transformarea digitala a fost accelerata in 2020, fiind perceputa, foarte brusc, de multe business-uri, ca plasa de siguranta in timpul pandemiei COVID 19.
“Pandemia a facut ca business-urile, din toata lumea, sa adopte transformarea digitala a tehnologiilor, dar si a serviciilor, cu toate ca unele surse afirma ca economia digitala va scadea in tandem cu regresul economiei generale.” (Sursa: Statista)
Care sunt provocarile tale digitale? Suntem aici sa te ajutam sa alegi cea mai eficienta solutie digitala pentru business-ul tau.
Provocarile digitale ale unui CFO in 2021
Afla care sunt principalele 8 provocari cu care un CFO va trebui sa se confrunte in acest an (plus cateva exemple de proiecte din portofoliul nostru).
1. Sa fii pregatit pentru noi elemente perturbatoare
Este din ce in ce mai clar ca schimbarile dramatice din 2020 vor continua sa modeleze trendurile din acest an. Iata cateva exemple:
- tehnologiile sincronizate devin un must-have – de la aplicatiile integrate care lucreaza la fel de armonios ca o orchestra, la dezvoltarea platformelor care pot sa ofere analiza si previziuni;
- transformarea digitala este limitata de haosul din pietele si economiile grav afectate, in timp ce clientii asteapta solutii care sa ofere o agilitate si un grad ridicat de raspuns;
- utilizatorii (clientii externi/ angajatii) sunt mult mai concentrati in zona digitala si se asteapta la experiente personalizate si relevante, atat in mediile virtuale, cat si in cele fizice.
STUDIU DE CAZ: O aplicatie personalizata de extindere a termenului limita de depunere a taxelor cu functionalitati de securitate robuste – FileLater
Prima versiune a aplicatiei FileLater a fost dezvoltata in 2008. De atunci, produsul digital a fost imbunatit (si inca lucram la dezvoltarea si extinderea functionalitatilor).
Principalul obiectiv al solutiei software a fost sa creeze un instrument digital rapid si sigur prin care oamenii fara expertiza in domeniul fiscalitatii sa isi extinda, rapid, termenele limita de depunere a taxelor fara sa mai fie nevoie de implicarea unui specialist.
Am reusit sa livram clientului, o solutie rapida, care a corespuns punctual nevoilor acestuia, ceea ce ne-a oferit garantia ca suntem un partener de dezvoltare de software de incredere. Astfel ca, de peste 10 ani, oferim dezvoltare si suport tehnic, dar si optimizari constante.
2. Modernizarea arhitecturilor initiale
Cele mai multe sisteme au fost cumparate de la vendori care nu mai sunt interesati de investitia intr-un produs invechit. Si asta este o problema majora.
Cum ar trebui sa abordezi problema arhitecturilor ne-modernizate pentru a ajuta sistemele interne si externe sa raspunda nevoilor curente?
Studiu de caz: Optimizari si functionalitati extinse pentru o solutie de HR – nGAGE
Lipsa de raspuns a fostului furnizor in adaptarea solutiei existente la noile cerinte a determinat nGage sa caute o noua companie cu care sa lucreze.
Clientul a initiat o serie de intalniri pentru a prezenta produsul si ne-a oferit contextul potrivit pentru a prezenta solutia tehnica potrivita pentru nevoile companiei. Dupa mai multe intalniri cu fostul furnizor, am putut sa facem transferul de cunostinte si am preluat proiectul.
Am optimizat solutia software si am schimbat complet interfata utilizatorului, din punctul de vedere al design-ului si al uzabilitatii. Provocarea principala a fost volumul foarte mare de cod preluat care a trebuit inlocuit. Rezultatul cheie: am creat un sistem de administrare rapid si usor de folosit.
3. Digitalizare haotica
Sursele dispersate si lipsa de integrare a aplicatiilor este un semnal foarte puternic ca strategia digitala nu are un obiectiv principal clar. Astfel, se creeaza un context riscant din mai multe perspective: securitate, coerenta a activitatilor, administrarea datelor, comunicarea intre mai multe parti, etc.
Studiu de caz: Dezvoltarea unei aplicatii pentru imprumuturi ce functioneaza intr-un mediu cu mai multi utilizatori
Clientul nostru (institutie bancara) lucreaza cu o retea de parteneri care pregatesc documentele necesare pentru acordarea imprumuturilor in numele IMM-urilor. Initial, procesul se baza pe mai multe aplicatii si platforme – care nu se sincronizau intre ele. Aceasta lipsa de unificare a proceselor genera un risc ridicat de erori, pierderi de date si intarzieri.
Astfel, clientul nostru avea nevoie de o solutie digitala care sa ii permita o gestionare simpla, intuitiva si sigura a cererilor de imprumut pentru mai multe tipuri de utilizatori: parteneri (contabili, consilieri financiari, firme de avocatura, consilieri fiscali, fonduri pentru capital privat si alte banci), solicitanti/clienti si furnizor de imprumuturi (banca).
4. Rezistenta organizationala si lipsa de skill-uri
Combinarea interactiunilor fizice cu cele virtuale si pastrarea datelor si a proceselor ramane, in continuare, o mare provocare – in special pentru companiile medii si mari. Noua modalitate de lucru necesita un ritm al schimbarii complet diferit si un set de aptitudini noi.
Studiu de caz: Aplicatie web pentru imbunatirea performantei in procesele financiare ce implica mai multe parti
Clientul nostru – FGCR – primeste constant un volum foarte mare de cereri pentru obtinerea de garantii din partea institutiilor financiare.
Initial, procesul de colectare / stocare / sincronizare a datelor si documentelor transmise se derula destul de lent si era consumator de timp.
Actualizarile si prelucrarile de date se faceau, in cea mai mare parte, manual, in timp ce transmiterea de documente se facea prin metode digitale clasice (de exemplu: e-mail-ul) – ceea ce ducea la intarzieri si urmariri dificile ale solicitarilor.
Am creat pentru FGCR o aplicatie web dedicata (concentrata pe experienta utilizatorului – UX) care permite colectarea, stocarea si sincronizarea dinamica a datelor de la institutiile financiare intr-un modul online conectat la aplicatia existenta.
5. Valoare adaugata
Asa cum presupun ca ai anticipat, investitia in transformarea digitala pare o poveste fara sfarsit. Cu toate acestea, nu trebuie sa vezi investitia in digitalizare ca fiind ceva coplesitor. Daca le faci la timp, folosind corect resursele si echipe de IT – costurile solutiei digitale vor fi mai degraba percepute ca fiind de mentenanta.
6. Scalarea perspectivelor si impartirea transformarii digitale pe sub-obiective
Aplicatiile CRM inteligente, sistemele analitice si panourile de administrare BI sunt cele mai comune solutii pe care companiile sunt interesate sa le dezvolte, implementeze si utilizeze.
Marea provocare consta in a face aceste solutii sa lucreze impreuna si sa obtii acces controlat la toate datele valoroase care ajuta in deciziile de business.
O serie de astfel de date reprezinta, de obicei, un suport esential pentru a intelege care este urmatorul produs pe care sa-l dezvolti sau cand sa-ti redirectionezi clientii catre un canal diferit / cand acestia ar putea sa plece sau sa schimbe furnizorul.
7. Alocarea resurselor
Scalarea informatiilor si divizarea transformarii digitale in functie de subobiectivele definite va vor ajuta sa clarificati adevarata valoare. Este esential sa evaluezi solutiile si resursele existente corect, astfel incat sa prioritizezi investitiile si sa eviti excesul sau lipsa investitiilor in transformarea digitala.
Studiu de caz: Aplicatie de smartphone pentru banking sigur – CIM Bank.
Cand CIM Bank ne-a contractat serviciile, aveau deja o solutie web si erau interesati in dezvoltarea unei solutii de smartphone care sa functioneze ca o extensie (prin noi functionalitati). Aplicatia de smartphone trebuia sa permita clientilor sa:
- se logheze in siguranta in cont. CIM Bank pusese la dispozitia clientilor un website responsive, iar prin aplicatia mobila este facilitat accesul la informatiile incluse in website printr-un sistem de login;
- foloseasca functionalitatile biometrice pentru a se putea loga, prin autentificarea in doi pasi;
- interactioneze cu website-ul existent si sa autorizeze tranzactiile folosind functionalitatile de securitate pre-existente in dispozitivul mobil;
- sa imbunatateasca functionalitatile website-ului prin noi optiuni, cum ar fi plata facturii prin QR sau prin scanarea documentelor.
8. Fii cu un pas inainte si adapteaza-te rapid
Pandemia a functionat ca un accelerator digital pentru companiile din intreaga lume. Astfel ca, peste noapte, modernizarea tehnologica a devenit nu doar o necesitate, ci si o provocare pentru majoritatea. Foarte multe dintre solutiile tehnologice, in special pentru companiile mari, au fost construite cu cateva decenii in urma, intr-o arhitectura foarte veche care este foarte greu de adaptat.
Daca vrei sa alegi o companie de software care sa iti dezvolte aceste tipuri de sisteme digitale, fii atent la urmatoarele detalii pentru a-ti alege corect partenerul:
- proiectele dezvoltate (are in portofoliu proiecte relevante pentru industria ta?)
- stabilitatea proiectelor (spre exemplu, in compania noastra, principalele proiecte care au implicat echipe dedicate se deruleaza de peste 15 ani – serviciile acoperite: mentenanta, dezvoltarea de functionalitati extinse, imbunatatiri, etc.)
- recenzii pe website-uri specializate relevante (Clutch, GoodFirms, The Manifest, etc.)
Intampini provocari semnificative cu privire la transformarea digitala si ai nevoie de sprijin in dezvoltarea aplicatiilor si a solutiilor software?
Ia legatura cu echipa noastra pentru a discuta despre urmatorul tau proiect digital!
CONTACTEAZA-NEEste Roweb compania software de care ai nevoie pentru urmatorul proiect?
TEHNOLOGII PE CARE LE UTILIZAM:
METODOLOGII
- Agile
- Scrum
- Kanban
- Waterfall
ROLURI PE CARE LE OFERIM
- Project managers
- Business analysts
- Developers
- Q&A specialists
- Scrum masters
- UX Designers